Har jeg virus eller...? HJÆLP!

  • Hey


    For noget tid siden begyndte min skærm at gå i sort i 2 sekunder, derefter vise billedet i 5 sekunder igen og igen, og der kom vandrette sorte streger overalt på skærmen. Når jeg mellem vinduerne i Windows opdaterede skærmen ikke ordenligt og det hele flød simpelthen bare sammen. Jeg prøvede en anden skærm, men problemet fortsatte. Jeg pillede lidt ved hardware accelerationen og genstartede computeren. Nu var billedet HELT messed up, og efter næste genstart fik jeg en blå skærm med en fejlmeddelelse. Jeg kan ikke huske den præcise fejlkode, men efter at have kigget på google fandt jeg ud af at filsystemet var beskadiget. Jeg fandt frem til at jeg kunne sætte harddisken i en anden computer og køre chkdsk. Efter at have kørt chkdsk (hvor der belv repareret lidt hist og her) og scannet harddisken med avg antivirus og eset nod 32 (hvor intet blev fundet), satte jeg harddisken i min egen computer og det kørte fint - i 5 minutter, så kom samme problem igen. Gentog chkdsk og prøvede nu at bruge dell system restore til at få computeren tilbage i samme tilstand som da jeg købte den (2004). Kørte fint i 5 minutter og så var den gal igen. Jeg fik nu tilsendt en windows-installations-cd af dell og geninstallerede windows. Nu virkede min computer i hele 2 dage! og så begyndte det igen... :(
    Garantien på min computer er udløbet, så kan ikke få noget support fra dell. Da jeg senere tændte den computer jeg havde udført chkdsk på, altså ikke den computer hvor min harddisk "hører hjemme", begyndte samme problem at gentage sig. Derfor vil jeg mene der er tale om en virus, men jeg vil gerne have lidt hjælp fra nogen, der ved mere end mig!


    Er der nogen der ved hvad problemet kunne være? Har I en løsning?
    Er der evt. firmaer der tilbyder virus scan med en række programmer, til en fair pris? Hvilke?


    På forhånd tak

  • Er der slet ikke nogen der ved hvad jeg kan gøre for at løse det her problem?
    Jeg er ret sikker på at det er en virus, men hverken AVG eller Eset har fundet noget som helst. Begge programmer er fuldt opdaterede.
    Kom nu guys!

  • jo jeg vil mene det er dine ram det er galt med. hvis du har mere end 1 blok i så prøv at hive dem alle ud og sætte 1 i af gangen. på den måde kan du udelukke ram fejl.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Jeg læste ikke lige din væg af tekst (seriøst, vær venlig at lave nogle linjeskift her og der hvis du forventer hjælp ;)), men det lyder mere som om det er din harddisk den er gal med.


    Systemet fryser somregel hvis den ikke kan læse ordentligt fra harddisken og skaber en "udflydende" effekt på dine vinduer. Det passer også bedre på problemet med filsystemfejlene der dukker op efter et stykke tid end en virus.


    Prøv lige at køre et S.M.A.R.T diagnostik program og se om harddisken er på vej mod de evige magnetmarker. (Husk at slå SMART til i BIOS'en først selvf.)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |