Hjælp til VBA.

  • Jeg har en obligatorisk opgave i faget videregående EDB på mit studie.


    Det er en VBA programmerings opgave, men jeg er rimelig stock uden at være kommet i gang sådan rigtigt.


    Jeg har givet følgende data i Excel fra SAS ligaen:
    Kampnr.
    Dag
    Dato
    Kl.
    Hjemmehold
    Udehold Spillested
    Resultat (givet i 1 streng)


    På baggrund af disse skal jeg lave et program, som på baggrund af de givne data kan returnere den aktuelle stilling i SAS ligaen.


    Jeg vil gerne lave en tabel, som kan vise følgende:


    Placering
    klub
    antal spillede kampe
    kampe vundne kampe
    kampe uafgjort
    Kampe tabt
    mål for
    mål imod
    mål difference
    samlet antal point



    Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg bedst får det gjort.


    Jeg tænker i at gøre følgende:


    Teste om kampen er spillet ved at sætte date til dagsdato også kigge datoerne i tabelle igennem.


    Jeg vil så teste, hvem der har vundet kampen ved at bruge right/left på resultatet og teste om < > = også notere som Vundne, Uafgjorte og tabte kampe.


    Til sidst vil jeg så lave en formel som regner antallet af point ud på baggrund af antal vundne, tabte og uafgjorte.


    Jeg må dog erkende jeg overhovedet ikke kan se mig ud af, hvordan jeg får programmet til at gentage proceduren for alle holdene ? Jeg kan godt se jeg skal bruge løkker, men skal jeg så have 12 variable (hvert hold), som jeg gentager proceduren for? - Jeg er sikker på, at det kan gøres nemmere end at lave 12 varialble til hold.


    Håber der er en, som kan give noget input, hvis det har interesse kan jeg godt uploade opgave teksten og data filen.


    Den blev da placeret forkert.. hmm skulle nok have ligget i software.