højtalere virker ikke..

  • Hej. Jeg har problemer med at få mine højtalere til at virke med Windows 7.


    Jeg har 4 lydudgange på mit lydkort (on-board), jeg kan ikke finde en driver og det er kun bordhøjtalerne der virker.


    Jeg har prøvet at ændre lydindstillingerne på min pc, men jeg kan ikke få det til at være stereo på de 2 sæt højtalere.


    Findes der en software til at fikse det her, muligvis har Realtek en windows 7 version driver?


    N.B. Jeg har et Galaxy 650i Ultra Motherboard, og vista driverne dertil virker ikke i Windows 7.

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

    Rettet en gang, sidst af lga1993 ().


  • Hvorfor virker Vista driveren ikke?
    Vil den ikke installere den?

  • Tja nu har jeg fået vista driveren til at virke, men det hjalp mig ikke. Driveren kan heller ikke løse mit problem. Jeg har 4 jackstick output, men det er kun en af dem der kan betragtes som front højtalere (de eneste der virker i stereo funktionen)

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Tja nu har jeg fået vista driveren til at virke, men det hjalp mig ikke. Driveren kan heller ikke løse mit problem. Jeg har 4 jackstick output, men det er kun en af dem der kan betragtes som front højtalere (de eneste der virker i stereo funktionen)


    Hmm, okay.
    Hvilke højtallere har du?

  • Øhm. Jeg har nogle fuldstændig random nogle.. Hjemmelavede, samsung skærmhøjtalere, creative fatality, noname ;P..


    Men jeg er 100% sikker på at det ikke er galt med højtalerne, for de virker når man indstiller windows 7 til 7.1 lyd og så har noget surround lyd kørende ;P

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Øhm. Jeg har nogle fuldstændig random nogle.. Hjemmelavede, samsung skærmhøjtalere, creative fatality, noname ;P..


    Men jeg er 100% sikker på at det ikke er galt med højtalerne, for de virker når man indstiller windows 7 til 7.1 lyd og så har noget surround lyd kørende ;P


    Hvad er det også lige du prøver på?.. at kører 2 x sterio eller sådan noget underligt noget?.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Præcist faktisk 4x stereo, har jo 3 sæt højtalere, og et headset, men ville være bedst hvis jeg kunne få 5.1, tror jeg da det hedder, for jeg har jo en center højtaler (pc skærmen), 2 stereo ved siden af, mine bagerste store højtalere på gulvet, og så er der jo også mit headset.. Sådan som det ser ud nu, kan jeg ikke bruge mit headset og resten.


    Kun et jack stik der virker ad gangen med stereo :(

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lga1993
    Præcist faktisk 4x stereo, har jo 3 sæt højtalere, og et headset, men ville være bedst hvis jeg kunne få 5.1, tror jeg da det hedder, for jeg har jo en center højtaler (pc skærmen), 2 stereo ved siden af, mine bagerste store højtalere på gulvet, og så er der jo også mit headset.. Sådan som det ser ud nu, kan jeg ikke bruge mit headset og resten.


    Kun et jack stik der virker ad gangen med stereo :(


    Øhh har du læst din manual om det overhovedet kan lade sig gøre at kører med 4 x stereo?.. tror jeg altså ikke det kan via dit bundkort, så skal du bruge en splitter, men ja som du selv siger skal du sku da kører 5.1 med højtalerne og så dit headset, men kig lige i din manual hvad der kan lade sig gøre fordi det virker lidt som et hovedløstprojekt du har gang i efter min mening.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LeeFusZ
    Hvis du VIL have 4x stereo, kan du vil bare købe tre minijack splittere, så du får fire minijack udgange. Også ellers bare plugge alle dine højtalere til. :$


    Ja, er vist den eneste løsning, men dog ikke den smarteste.. havde det ikke været bedre og inverstere i noget ordenligt 5.1 så som Z5500 istedet for sådan en underlig sammensætning af forskellige højtalere?.. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Er ikke interesseret i at købe nogle nye højtalere selv om det jeg har er lort, jeg vil bare kunne få lyd i alle højtalerne (for det meste på skift) og så mit headset på samme tid.


    Ja jeg har prøvet at køre med jack splitters for havde lige 2 liggende. Det giver mærkeligt nok kun fuld lyd til det ene sæt højtalere og én højtalers lyd i det andet sæt.. Meget mærkeligt.


    Kan jeg ikke konstatere at det ikke er mit bundkort den er gal med, da jo virkede for mig i windows xp?

    MSI Z87-G43 GAMING (MS7816) NVIDIA GeForce GTX 760
    Intel Core i5-4670k (3,4 GHz) 8 GB RAM
    Samsung SSD 840 EVO 250 GB Samsung SpinPoint F1 Desktop 750GB 32MB 7200 RPM