Hurtig hjælp!

  • Hej jeg har lige fået min eksterne harddisk.


    Jeg står med en bærbar med en harddisk på 320 gb, og i den kommende uge vil jeg få en pc magen til, dvs. med samme harddiskstørrelse.


    Jeg havde tænkt mig at koppiere hele harddisken over på min eksterne, og så koppiere den over på den nye bærbar. Kan dette lade sig gøre? Min eksterne harddisk er jo større, vil jeg være i stand til at koppiere fra den over på min nye harddisk der er væsentligt mindre??


    Jeg skal bruge et hurtigt svar.. jeg har norton ghost 14.0.


    Jeg kan i Norton Ghost vælge at koppiere hele harddisken, men jeg skal vælge om jeg vil koppiere "MBR", og jeg ved som sagt ikke om jeg vil være i stand til at koppiere fra den eksterne til min nye harddisk, da det jo er fra en større til mindre harddisk.


    Mvh
    Jonas

  • Så dette kan godt lade sig gøre Bærbar harddisk 320 gb -> Ekstern 1 Tb -> Nye bærbar harddisk 320 gb ? Giver det ikke problemer når jeg koppierer fra min eksterne som rummer 1tb (den anvendte plads er dog kun 50gb) til min nye harddisk?


    Er det ligeledes vigtigt at jeg vælger mbr da den eksterne ellers ikke vil kunne boote?

  • Du skal lave en ghost fra din nuværende HD til den eksterne (inkluderende MBR), derefter skal denne ghost igen ghostes over på den nye maskine, derved skulle du kunne boote fra den.


    Det nemmeste (hvis du har begge maskiner samtidigt) er at pille HD ud af den nye og smide denne i et eksternt kabinet og så derefter ghoste fra din nuværende bærbar og direkte over på disken til den nye bærbare.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af slaskerdreng
    Så dette kan godt lade sig gøre Bærbar harddisk 320 gb -> Ekstern 1 Tb -> Nye bærbar harddisk 320 gb ? Giver det ikke problemer når jeg koppierer fra min eksterne som rummer 1tb (den anvendte plads er dog kun 50gb) til min nye harddisk?


    Er det ligeledes vigtigt at jeg vælger mbr da den eksterne ellers ikke vil kunne boote?


    Det nemmeste er bare at lave et back-up image af hele din interne harddisk og smide det på den eksterne. Når du har fået monteret den nye harddisk i din laptop, tilslutter du din eksterne og booter op fra din Ghost CD. Her fra kan du så indlæse back-up image og alt vil så være som før.

  • Okay jeg er 40% henne med koppiering med mbr. Jeg ville gerne være sikker på at jeg kunne koppiere fra min eksterne til den nye harddisk, da den eksterne er større rent kapacitetsmæssigt, men det er altså ikke et problem?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Nej.


    Super. Man kan blive helt nervøs og vil være helt sikker på at det kan lade sig gøre når man nu ikke har prøvet det før. (: Jeg takker mange gange for hjælpen de herre

  • Skulle jeg have mærket "Set drive active" da jeg koppierede harddisken til min eksterne?


    "Set drive active: Select this when the drive being restored is going to hold a bootable operating system. Normally, however, if you're restoring a bootable hard disk from your Ghost backup, this is handled for you automatically so you don't need to specify this."