server program til laptop ?

  • Altså til at køre hjemmeside der vil jeg da anbefale easyPHP. Bruger det selv til at teste hjemmesider på. :D


    Det er apache webserver + php + mysql... Så der er alt hvad du behøver for at trække en dynamisk hjemmeside, hvis du altså er "php-mand". :P


    Før i tiden rodede jeg med at sætte serverne (apache og mysql) op manuelt, men fandt ud af at det slet ikke kunne betale sig at rode med, hvis det bare er til en lille lokal webserver. :)


    Hvad du kan bruge til at dele billeder og dokumenter ved jeg ikke... Der plejer jeg bare at dele mapperne og det fungerer da ofte også okay, selv om det nogle gange kan være lidt besværligt at få xp og vista maskiner til at "snakke sammen". :))


  • jeg er sku ikke rigtigt inde i det med at skrive kode osv. har lavet en hjemme side på macbook´en via Iweb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    jeg er sku ikke rigtigt inde i det med at skrive kode osv. har lavet en hjemme side på macbook´en via Iweb


    Erhm... Så forstår jeg ikke helt dit "behov". :roller: Du skrev at du skulle bruge en server til at køre hjemmeside på... Og apache (som indgår indgår i easyPHP) er netop en webserver. :D Der kan du ligge alle mulige ting som html-sider, php-sider, billeder og andre filer.


    Det eneste andet "rigtige" alternativ til apache er IIS (også en webserver), som følger med i nogle windows pakker. Som regel pro eller buisness, men naturligvis også i serverudgaverne.


    Tror du skal beskrive lidt nærmere hvad det egentlig er du søger, hvis det ikke er en webserver :D


  • måske jeg skulle kigge nærmer på det så :)