ikke kendte sider på min explorer history!

  • Når jeg går ind på min internet explorer history kan jeg flere dage se, at jeg har besøgt profitodds.dk. Jeg har ikke været inde på siden, og hvis computeren nogen sinde har væretinde på netop denne side er det mindst 6 mdr. siden. Kan det have noget at gøre med, at hjemmesiden har lagt noget "urelementeret" ind sådan at den popper op eller kan det være fra påvirkning fra andre sider.


    Jeg ved ikke hvordan jeg kan gå ind og så hvornår siderne har været besøgt, og er meget i tvivl hvorfor den kommer frem på min history. Jeg håber at der sidder en der kan hjælpe med problemet eller fortælle mig hvor/hvorfor det muligvis foreligger sådan!



    Mvh

  • Prøv at slette alt "history" og se om det forsvinder. Ellers check i IEHistoryView http://www.nirsoft.net/utils/iehv.html Sorter efter url kolonnen, ving af og slet. Du kan vælge Windows konto med det første ikon under menuen.


    Visse infektioner kan vist åbne skjulte IE vinduer, men virker ikke ligefrem oplagt at tænke den slags ang. det link. Kan vel være "History" der er gået i baglås, "korrupt". Rens alt og se hvad der sker.


    Hvis et andet program bruger IE til at vise webindhold vil siderne også ses i History - dvs. browser du via WinAmp, alternativ browser der bruger IE, tæller det med. Så check hvad du har kørende, måske noget i sidebar eller lign.?

  • Mit bud er at du har været inde på en oddset-side eller noget i den dur, måske bare en sportsside? Og så har den side haft en reklame kørende for profitodds.dk


    Ville ikke gå så langt at sige du har malware pga. det.. Det er meget normalt..