Lyd problemer i spil

  • Hej sidder med lidt af et problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.


    Hver gang jeg starter et spil op f.eks NFS Shift, GRID, ArmA2, så kommer der nogle kratte og hvæse lyde fra mine højtaler/hovedtelefoner. Når jeg så begynder at spille og der vises en cutscene begynder den igen med at lave kratte og hvæse lyde. Har prøvet at afinstaller lyddriver og grafikkorts driver, og så geninstaller, uden held.


    Mine specs er:
    Intel Core 2 Quad 2.40ghz
    2048mb DDR2 RAM
    Nvidia XFX GTX285 black edition
    Creative X-fi Pro gamer

  • Har præcis samme problem. F.eks, hvis jeg spiller WoW, og det så begynder at regne i WoW, så er jeg nød til at slukke lyden. Det lyder helt af lort til.


    Vil gætte på du har Vista. Fordi der er vist mange der har problemer med lyden på Vista.

  • Jeg ved ikke om lige præcis dit kort understøtter det men har du prøvet Creative Alchemy. Det hjælper ofte på problemer med Vista og Creative kort. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja har prøvet Creative Alchemy, læste om det på et andet forum hvor det havde hjulpet.
    Men desværre virker det ikke for mig.
    Problemet opstod da jeg erstattede mit 8800gtx med et 285gtx. Tror i det er grafikkortet den er gal med? :boxed: