Bedste Datarecovery program?

  • Jeg har lige prøvet at fixe mit windows, kom til at formatere den forkerte harddisk, 2 gange quick og en halv gang langsom før mine tømmermænd lettede og jeg opdagede hvad jeg var igang med og fik det stoppet. Men altså! på den harddisk lå der en masse ting jeg meget nødigt vil undværre. Blandt andet en masse jeg skal bruge til min meget snart kommende eksamen... :/
    så nu leder jeg efter et program, eller en metode der kan genskabe det igen... Er der nogen der har erfaring med dette? Og kan anbefale noget? Det er ret vigtigt for mig, så det behøver ikke være gratis programmer, selvom det jo kunne være super.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RaZtapuS
    Jeg har lige prøvet at fixe mit windows, kom til at formatere den forkerte harddisk, 2 gange quick og en halv gang langsom før mine tømmermænd lettede og jeg opdagede hvad jeg var igang med og fik det stoppet. Men altså! på den harddisk lå der en masse ting jeg meget nødigt vil undværre. Blandt andet en masse jeg skal bruge til min meget snart kommende eksamen... :/
    så nu leder jeg efter et program, eller en metode der kan genskabe det igen... Er der nogen der har erfaring med dette? Og kan anbefale noget? Det er ret vigtigt for mig, så det behøver ikke være gratis programmer, selvom det jo kunne være super.. :)


    det kræver FANDME meget tid at redde sådan en klaptorsk. Du har simpelthen lavet en afstatning af alle dine data til små dejlige 00000 på halvdelen af harddisken. Dertil har du slettet partitionsfilen, som gør opmærksom på hvor alle filer ligger... 2 Gange :) kan du regne ud hvor fucked du er ?.


    det får du ikke tilbage.

  • Men du må fandme ha' haft det sjovt.
    Restoration (http://www.aumha.org/freeware/freeware.php#restore) er gratis, og det virker i hvert fald ved normal sletning. Det burde vel fungere også efter et par quick-format?... det er i hvert fald et forsøg værd.


    Ellers skulle http://www.paretologic.com/pro…tarecovery/pro/index.aspx vidst nok også virke (jeg har dog aldrig prøvet). Og så koster det jo også penge :/


    EDIT: Link rettet

  • Ikke så smart at linke til den side da den åbenlyst kun eksisterer pga. affiliate links, en salgsside. Tak Google SEO for at det kan lade sig gøre ;) Gå til hjemmesiden for programmerne - i det her tilfælde bliver det ikke bedre. Læner sig alvorligt op ad "rogue" klassen.


    Ved at være noget tid siden men R-Studio http://www.r-studio.com/ har reddet min røv et par gange. Kunne genskabe filsystem fra RAW hvor andre programmer gav op. Det jeg har hørt om R-Studio er kun positivt. Muligt al den formatering gør det håbløst. Vist nok gratis at skanne så prøv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bambo
    Ikke så smart at linke til den side da den åbenlyst kun eksisterer pga. affiliate links, en salgsside. Tak Google SEO for at det kan lade sig gøre ;) Gå til hjemmesiden for programmerne - i det her tilfælde bliver det ikke bedre. Læner sig alvorligt op ad "rogue" klassen.


    Arg pis! :D ... ej, du har ret. Det skal ikke gentage sig.

  • Okay, fandt en hel masse stuff på Harddisken med R-studio, det ser godt ud! :D Nu venter jeg bare på en ny 500gb HDD, da man ikke må genskabe det på samme harddisk som det bliver genskabt fra :)
    men takker for den hurtige hjælp! :D