formatering

  • Hej allesammen.
    Jeg har et problem med at få formateret min computer, der er et administrator password på som den beder om når jeg vil formatere, men kan enten ikke huske det, eller har ikke kendt det fra start, og så er der BIOS password på, er der nogen der kan hjælpe med dette, eller er der intet at gøre omkring det?


    På forhånd tak for hjælpen. :crazyeyes:

  • Du kan fjerne passwordet på BIOS'en ved at kortslutte Cmos stikket på dit bundkort. Manualen viser hvor den sidder på kortet. Sluk maskinen helt, sæt en lille skruetrækker imellem de to pins og vent et par sekunder - du kan også bruge en af de der pin dimser der sidder på de fleste PATA harddiske til dét.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kig efter et stort Ur batteri på bundkortet. Pil det forsigtigt ud og sæt det tilbage efter en 10sekunders penge. Det har samme resultat. :9xo


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/111.png]

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuinja
    Tak for det, så blev bios password fjernet, men kan stadig ikke få lov at formatere :/ den beder stadig om administrator password 8o


    Hvilket bundkort har du ?

  • Mener det hedder ATI IXP450 hvis det kan passe, ellers har jeg set forkert ..
    Den har bare installeret den nye windows oven i den anden, så alt det lort der skulle have været væk ligger der stadig i mapper, men er dog ikke installeret.
    Men under den nye installation spurgte den om jeg villle formatere C: partitionen og det sagde jeg ja til, men den har ikke gjort det.