Tcp/ipv4 problemer

  • Hey tweakers!


    Jeg sidder med et lille problem. Jeg har fået ny internet udbyder (Yousee) og det er jeg sådan set godtnok tilfreds med. Mit problem er bare når jeg går ind og vil lave en fast ip, kan jeg ikke komme derind. Syntes aldrig jeg har haft problemer med det før, og vil mene det er kommet efter at jeg fik det nye internet. Jeg går ind under egenskaber på min lan forbindelse, derefter dobbeltklikker jeg på tcp/ipv4 protokollen, men så kommer den med denne besked: Hvis du vil konfigurere TCP/IP, skal du først installere og aktivere et netværkskort.


    Hmmm... Jeg har installeret alle driverne til mit bundkort. Og derinde siger den også : Opret forbindelse ved hjælp af: NVIDIA nForce Networking Controller #2


    Nogen som har en idé til hvordan jeg kan komme ind og ændre min ip??? Overvejer lidt at lave en fresh install af windows, men ville være super hvis jeg kunne få det op og køre uden.


    Mvh. Og på forhånd tak!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hvis du har en router, kan du jo bare sætte den til at give din ip samme lokale IP
    hver gang den starter op.


    Øhm... Har et kabel modem fra yousee. Ved ikke helt om det er det samme. Men vi er 2 på netværket. Jeg sidder på min stationære med et netværkskabel hen til modemet, min kæreste har en bærbar som hun er koblet op på trådløst. + jeg også lige skal have sat min playstation op engang jeg lige får tid... Kan det lade sig gøre og sætte det sådan op, så vi alle får den samme ip hver gang?

  • Ja det kan du sagtens, med fx. en router..


    En routers funktion er jo at tage den IP du har udaftil -
    altså ud til "internetttet - og dele den op i interne lokale IP'er..


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/092009/router.png]


    Sådan så alle dine ting faktisk har samme IP ud til verden,
    men har hver sin interne IP.


    Og der kan man i routeren definere hvilke lokale IP'er de forskellige
    ting (PC 1, PC 2, PS3 osv.) skal have.


    En af fordelene ved en router kan være, at man fx. ved nogle internetudbydere
    kun kan have 2-3 udgående IP'er..


    Men har man som jeg, 2 PC'er, 2 bærbare, 2 Xbox'e, 2 iPhones, 1 bluray afspiller,
    der alle skal kobles op til internettet, så er det derfor nødvendigt at bruge en router.


    Da alle de ting får en og samme udgående IP, og derfor har jeg ingen problemer med at
    "bruge" for mange udgående IP'er. Jeg bruger jo kun én..


    Håber ikke det var rent volapyk for dig..
    Ellers spørger du bare igen.. :)