Glemt PW i XP 64bit med service pack2

  • Hej Tweak :T
    Jeg skal ind på min gamle harddisk, og hente nogle gamle skoleopgaver frem, men har glemt hvad mit pw er :S
    Har prøvet med at få den til at gå i fejlsikret tilstand, men der forlanger den stadig et pw :S
    Nogen der kan hjælpe mig? Det er MEGET vigtigt at jeg kommer ind på den harddiks, og finder de skoleopgaver frem!!


    Håber meget en kan/vil hjælpe mig :)


    ~G

  • Jeg plejer at bruge dette tool. Har ikke prøvet på 64 bit, men give it a go... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg plejer at bruge dette tool. Har ikke prøvet på 64 bit, men give it a go... :)


    Så udfra guiden, skal jeg sætte en cd i med et andet OP og så hvad?

  • Du skal bare hente imaget, jeg bruger altid det til cd, som kan hentes her.


    Brænd det ud på en skive og boot på den. Så burde du kunne se dig ud af det... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Du skal bare hente imaget, jeg bruger altid det til cd, som kan hentes her.


    Brænd det ud på en skive og boot på den. Så burde du kunne se dig ud af det... :)


    Har gjort som du har sagt, men tror ikke jeg kunne finde ud af, hvad skal skulle gøre/vælge? :S

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg har tidligere haft held med Ophcrack's livecd.


    Jeg ved dog ikke om det også virker til 64 bit, men du kan da prøve. Download livecd'en, brænd den ud og boot op på den på den maskine du har glemt passwordet til og se om den kan finde det for dig.


    Hvordan får man lige noget pw ud?:S kan du give mig en lille guide i at bruge det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Du kan starte med at læse det her, det burde gøre dig noget klogere. Men ellers er det nu egentlig ret simpelt.



    Jeg har ingen former for erfaring med 3. partions programmer :/ Har kun lidt med at clocke, og så med at game :P
    Er ikke nørd indenfor det område her :) Så skal have tingene skåret ud i pap :)

  • En der nogen der kan guide mig igennem det? For har virkelig ikke forstand på sådan noget :/
    Håber meget der er en som vil :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Kunne jeg få din msn Burger? Sådan at du kunne guide mig gennem det :) Hvis du altså magter det ;)


    Det kan du vel godt, men jeg er i tvivl om hvor meget jeg kan hjælpe - medmindre du altså vil have jeg skal gøre det samtidig med dig.


    Men hvor i processen er det, at du får problemer? For jeg går da stærkt ud fra, at du selv har prøvet at bruge livecd'en?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det kan du vel godt, men jeg er i tvivl om hvor meget jeg kan hjælpe - medmindre du altså vil have jeg skal gøre det samtidig med dig.


    Men hvor i processen er det, at du får problemer? For jeg går da stærkt ud fra, at du selv har prøvet at bruge livecd'en?


    Hehe nej har faktisk aldrig prøvet det :O Har aldrig pillet ved sådan noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Hehe nej har faktisk aldrig prøvet det :O Har aldrig pillet ved sådan noget.


    Så synes jeg da, at du skulle prøve det først. Du kan næsten ikke gøre det forkert. Og det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men inden jeg sætter tid af til det og begiver mig ud i noget som helst, vil jeg dog tillade mig at forlange, at du i det mindste har prøvet selv inden du gi'r fortabt ;)


    Derudover, så findes der en lang række guides på nettet der kan hjælpe mindst ligeså meget som jeg kan.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så synes jeg da, at du skulle prøve det først. Du kan næsten ikke gøre det forkert. Og det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men inden jeg sætter tid af til det og begiver mig ud i noget som helst, vil jeg dog tillade mig at forlange, at du i det mindste har prøvet selv inden du gi'r fortabt ;)


    Derudover, så findes der en lang række guides på nettet der kan hjælpe mindst ligeså meget som jeg kan.


    Jeg har prøve at boote fra den cd, men det program som guiden siger skal komme frem, den kommer med en meddelse om "Tables found:
    /mnt/sr0/tables/xp_free_small
    No partiton caontainting hashes found!!"
    I et vindue, som så efter lidt tid lukker ned :S vinduet hedder "Launch.sh"
    Har du nogen idé om hvad problemet kan være?

  • Må være noget med hd controlleren så, se FAQ "It cannot find any NT disks or paritions."


    Skal passe på med at sige for meget, men kører SATA AHCI? Prøv at ændre til IDE - men husk at ændre igen inden du booter Windows.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bambo
    Må være noget med hd controlleren så, se FAQ "It cannot find any NT disks or paritions."


    Skal passe på med at sige for meget, men kører SATA AHCI? Prøv at ændre til IDE - men husk at ændre igen inden du booter Windows.


    Normalt kører jeg med Sata2 til mine harddiske, men den med xp er en gammel Svend :P Den bruger det der brede kabel :P Ved ikke hvad det hedder.