Snow Leopard (OS) langsom om at vise indhold i mappe på netværksdrev

  • Halløjsa til Mac-folket (de få der nu findes herinde).


    Nogen der har en logisk forklaring på, hvorfor Snow Leopard er langsom om at vise indhold i mapper på et netværksdrev.


    Det er fuldstændig ligemeget om mappen indeholder 1 eller 100 filer. Det er som om, den skal indeksere hele drevet, når man kigger i nogle mapper. Det skal tilføjes, at den ikke gør det på samtlige mapper.


    Er der kommet nogle nye services eller hvad det nu kaledes på Mac, der eventuelt kan være skyld i problemet?


    Problemet sker iøvrigt kun, når jeg bruger Finder. Nul problemer, når jeg browser rundt på netværksdrevet med muCommander (klon af Total Commander).


    Ps. Der er tale om en opgraderet iMac fra Leopard til Snow Leopard, hvor problemet ikke var før.


    Pps. Har slået Time Machine fra, da jeg i første omgang troede, at problemet måske lå her.

  • Jeg må nok skuffe og sige at det ikke er der problemet ligger. Det dynamiske med mapperne kommer til udtryk når du trækker en fil - fx fra skrivebordet og indi en mappe, så åbner mappen, så du kan navigere rundt med filen. Slide-controlleren styrer hvor lang tid der skal gå før mappen popper op.


    Jeg har ikke selv problemer med min timacapsule - hellerikke efter jeg har fået snow leopard. Oplever ingen forandring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Jeg må nok skuffe og sige at det ikke er der problemet ligger. Det dynamiske med mapperne kommer til udtryk når du trækker en fil - fx fra skrivebordet og indi en mappe, så åbner mappen, så du kan navigere rundt med filen. Slide-controlleren styrer hvor lang tid der skal gå før mappen popper op.


    Jeg har ikke selv problemer med min timacapsule - hellerikke efter jeg har fået snow leopard. Oplever ingen forandring.


    Forstår heller ikke helt, hvorfor det pludselig sker.


    Oplever også, at diverse programmer fra Adobe crasher, også selvom de er fuldt opdateret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Forstår heller ikke helt, hvorfor det pludselig sker.


    Oplever også, at diverse programmer fra Adobe crasher, også selvom de er fuldt opdateret.


    Det er et kendt problem at Adobes programmer crasher. Før i tiden var det meget udbredt, men det er blevet bedre. Er de først begyndt efter du har fået snow leopard det er begyndt??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Det er et kendt problem at Adobes programmer crasher. Før i tiden var det meget udbredt, men det er blevet bedre. Er de først begyndt efter du har fået snow leopard det er begyndt??


    Yupper det er nemlig først efter Snow Leopard, og det er specielt Photoshop.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Det var mærkeligt. Jeg oplever det til tider (skete også før) med premier pro, men ikke med photoshop.


    Går ud fra at både din mac og adobe er helt opdateret..?!


    Yeah, det er de. Tjekker for tiden hver dag efter opdateringer, som måske ville udbedre problemet.


    Det kunne også godt ske, at en fresh install gjorde underværker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Ved det ikke?? Min MBP er også bare opdateret...


    Hvad er det for en neværksHD du har?


    En NAS eller en Timecapsule?


    Det er et drev på en server på min arbejdsplads.


    Det kan måske også skyldes nogle indstillinger i netværket.


    Men jeg kunne måske også prøve at oprette drevet på ny.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Er der andre der har problemet, eller er det kun dig??


    Så kan du jo se om det er din MAC, eller systemet...?!


    Det er kun mig, så vidt jeg ved. Jeg er dog også den eneste, der sidder på en Mac på min arbejdsplads.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Det lyder altså mærkeligt. Det forstår jeg ikke så! :ph34r:


    Ja, har heller ikke rigtigt nogen logisk forklaring.


    Specielt ikke, når jeg stadig er meget grøn i brugen af en Mac og OS X.