hjælp til trådløst net

  • Hey sidder her med et problem.
    I 5 dages tid virkede mit internet ikke på nogen af mine computere.
    I mit forsøg på at få det til at virke på min bærbar pc, har jeg åbenbart fået ændret på noget som nu er skyld i at mit internet ikke virket på den(efter at jeg har haft en til at reparere det der åbenbart var galt med routeren, og det virket nu på mine andre computere)
    Kan virkelig ikke gennemskue, hvad der er galt.
    Den opnår kun en begrænset forbindelse, når jeg prøver at komme på mit eget internet. (kan godt logge på mine naboers internet). Den kan sagtens se og opfange internettet, men når jeg prøver at aktivere forbindelsen, siger den at det tager længere tid end normalt, og efter noget tid, ender den med en begrænset forbindelse, hvor den siger at den ikke kunne identificere internettet.
    Jeg er sikker på at koden til nettet er korrekt, da den i tilfælde af at jeg taster en forkert ind, ikke godkender den, og ikke engang prøver at opnå forbindelse.


    Ved ikke hvad jeg kan forklare omkring det mere, uden blot at forvirre jer med unødvendige informationer.


    En som kunne forestille sig hvad der er galt? Internettet virker ganske fint på denne pc, som er forbundet til det internet, som jeg ikke kan forbinde mig til, på min bærbar. På min bærbar kan jeg godt komme på andre net, dog med dårlig forbindelse(men det er fordi der er lang afstand fra signalsender og min pc)


    på forhånd tak, hvis nogen kan give råd til en løsning. Syntes jeg har prøvet alt efterhånden.

  • Hey kraftværk, jeg har flyttet din tråd til Software sektionen hvor den nok høre hjemme eftersom dit problem med stor sandsynlighed ligger i softwaren :)


    Uden at have vildt meget forstand på netværk, har jeg dog et spørgsmål:
    Kan du/i have sat et MAC adresse filter på routeren? Altså indtastet mac adresser på de computere der må komme på nettet? Hvis ikke bærbarens mac adresse er tilføjet kan den nemlig ikke komme på :)
    Blot et forslag, har som sagt ikke meget forstand på netværk.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hej, og tak for rettelse af forum-sektion :).
    Nej tror ikke det har noget at gøre med det du beskriver desværre :S.
    For har haft andre bærbar pc'er med hjem, og brugt, uden at skulle andet end at indtaste netværks-koden for at koble på internettet.