Overvågningssoftware til min Bærbare?

  • Er der nogen der kender noget freeware / billigt overvågnings software som kan bruges til at spore en maskine når den er på nettet? Jeg har en bærbar som min fætter gerne vil udlåne til Efterskole, mén jeg føler mig ikke helt sikker når den ikke er i min varetægt.


    Den skal gerne kunne sende sin IP og evt. logfiler af aktivitet så at jeg har noget at give videre til myndigheder hvis at den nu skulle blive stjålet eller på anden måde væk.


    Tak på forhånd.
    Anders :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men husk lige, hvis du vælger at overvåge hvad der bliver lavet på computeren, så informer venligst de personer der skal låne den om det! Hvis du har informeret kan de jo selv vælge om de kan leve med det, eller om de vil finde en anden løsning.


    Løsningen med bare at overvåge uden at informere er vidst på grænsen af loven... Det er ihvertfald i mini øjne en lettere speget affære.


    Hvis du ikke stoler på dem du låner din maskine ud til, så lad være med at låne den ud. Længere er den vel ikke?!


    /ask

  • Nej nej, det er jo ikke spyware jeg vil have. Det er udelukkende for at have en fighting chance hvis nu den skulle gå tabt. Herr fætter er indforstået med betingelserne. Vi har sgu nok big brother allerede ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |