Sketchup - hvordan laver jeg et landskab?

  • Halløj


    Jeg sidder med et projekt om byplanlægning af et nyt byområde i Støvring og i den forbindelse er det selvfølgelig oplagt at have nogle 3D tegninger at arbejde med..


    Jeg har før brugt oceaner af tid på at lave "korrekte" områder i Sketchup, hvor jeg har sjusset mig til landskabet ved at kigge på satelitfotos.. De gange har området bare været langt under 1 kvadratkilometer og menneskeskabte, dvs. meget lidt terræn og fuldstændigt jævne småbakker.. Nu er området omkring de 3-4 kvadratkilometer og pænt kuperet, så kan ikke rigtigt overskue at gå igang med det uden at bruge et eller andet værktøj


    Jeg ved at man kan smække satelitkort ind i Sketchup og så ellers gå igang derfra, det er lidt det jeg sigter efter.. Kan også godt få kort ind, men det er ikke heeelt som jeg vil ha det.. For det første er det sort/hvid og for det andet kommer interfacet i Google Earth med ind.. Jeg kan heller ikke få et passende størrelse område ind


    Jeg har set andre få sådan et område ind i farver og uden interfacet, så det må jo være muligt?


    En anden lille ting er som sagt at området er meget kuperet og jeg har fået fat i et detaljeret kotekort i AutoCAD, med 25 centimeters spredning.. Er der nogle tricks til at lave det pænt i Sketchup? Havde tænkt noget med at lægge kotestregerne ind i sketchup og så lave små flader fra kote 1 til kote 2 osv.. Men hvis der er en smartere/pænere måde at gøre det på er jeg all ears