Afspilning mkv 1080 på asrock ion 330

  • Hejsa


    Jeg har lige fået en asrock ion 330 og har nogle 1080 mkv film liggende jeg gerne vel prøve at afspille..


    Når jeg afspiller hakker det engang hvert 5 sec ca.


    Jeg køre win7, 2gb ram..


    Har læst at jeg skal have hardware acceleration slået til, hvordan gør jeg det?



    -og nej jeg mangler ikke codec's :$

  • Har du nvidia driverne inde? (de nyeste)


    Og prøv evt med at slå physics fra og til (kræver genstart selvom den ikke siger det)


    Derud over kan det også være pga afspilleren (VLC eller hvad du nu bruger)

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    Nu siger du godt nok at du ikke mangler codecs - men hvilke(n) bruger du??


    Jeg ved faktisk ikke hvilke codecs jeg har inde..


    Det jeg leder efter er DXVA..
    -og har indtil videre fundet ud af nogle players understøtter det.. MPC, coreavc, KMplayer, og gom player.


    jeg skal have gpu'en til at overtage dekodeningen fra cpu'en, jeg tror det er derfor det hakker..


    Dual atom processor kan ikke håndtere det alene, derfor tages gpu i brug..

  • Hent Combined Community Codec Pack (CCCP) istedet for VLC og få Media Player Classic, og så hent CoreAVC og brug dit Nvidia kort til decoding af 1080p det køre meget bedre :)


    CCCP ka hentes her: http://www.cccp-project.net/


    Den nyeste Beta af CCCP kan hentes her: Combined-Community-Codec-Pack-BETA-2009-09-01a.exe


    Hvis du ikke ved hvordan du får Media Player Classic til at bruge dit Nvidia kort er der en guide her: http://eugenia.gnomefiles.org/…-264-decoding-on-your-pc/


    En kort guide på dansk:


    1. start MPC --> Options ( o ) --> External Filers --> Add Filter... --> CoreAVC Video Decoder


    2. Start --> CoreCodec --> CoreAVC Professional Edition --> Configure CoreAVC --> Deinterlacing sættes til Hardware og du sætter flueben i Preferred decoder, Use Tray Icon & Prefer CUDA acceleration


    3. Apply og OK



    så når du starter en x264 codec film i MPC så kommer der osse CoreAVC tray icon nede ved siden af uret ^^


  • Jeg har på fornæmmeren at det var lige hvad jeg ledte efter... Prøver det når jeg kommer hjem ;-)

  • windows 7 har indbyggede h264 codec, og tilladere ikke andre codec


    havede selv problemer, og afinstallerede min codec (ffdshow)
    og bruger nu kun haali media splitter og den indbyggede windows media player




    ffdshow is based on DirectShow. Microsoft built-in codecs are based on Windows Media Foundation. Windows 7 will ignore any filter based on DirectShow when there is already one based on Windows Media Foundation


    Windows 7 means the death of anything based on DirectShow, and ffdshow will need to use Windows Media Foundation one day if it wants to keep popular.


    There are already websites and newspapers telling you “ffdshow is now obsolete”:


  • Det vil sige at jeg ikke kan bruge DXVA i windows 7 eller?


    Forstår det ikke helt endnu?

  • dxva er noget man bruger til org. Blu-Ray eller Blu-Ray strukture (avchd)
    playere som - powerDVD 9 og Totalmedia theatre 3 - bruger det


    hvor codec som coreavc/ffdshow/w7 codec - laver en slags software video acceleration, så her er det værken GPU eller CPU der står for main decoding men codec softwaren


  • hva er det for noget fis BUGz mit funker, køre selv med CCCP og CoreAVC hvor jeg så bruger mit 8800GT 512mb til at decode alt x264 i MPC med.


    her er screenshot (klik på det og du får hele mit skrivebord med MPC på os)


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/albums/ac53/puma99dk/CoreAVC-NvidiaCudaTrayIcon.jpg]


    jeg bruger en original umodificeret Windows 7 Build 7600 x86/32bit så ved da ikke hva det er for noget vis du siger der. Det er Media Player Classic Homecinema med CoreAVC Professional Edition 1.9.5 som er den nyeste du kan download fra deres side.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    Hent Combined Community Codec Pack (CCCP) istedet for VLC og få Media Player Classic, og så hent CoreAVC og brug dit Nvidia kort til decoding af 1080p det køre meget bedre :)


    ect...


    det giver ikke mening at hente CCCP, som i indeholder ffdshow (h264 codec) og så hente coreavc som også er en h264 codec, og coreavc er ikke freeware


    men som nævnt tillader windows 7 ikke codec baseret på directshow, og har sin egen - so no need for external codec

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    det giver ikke mening at hente CCCP, som i indeholder ffdshow (h264 codec) og så hente coreavc som også er en h264 codec, og coreavc er ikke freeware


    men som nævnt tillader windows 7 ikke codec baseret på directshow, og har sin egen - so no need for external codec


    grunden til jeg os har CCCP er jeg at ser alle mulige video formater/filer og har oplevet alt for mange problemer med WMP og igen mener ikke at den Windows 7 x264 codec du snakker om der bruger dit gfx mener at CoreAVC og PowerDVD er de 2 eneste lige pt. som bruger det.


  • slap af morfar :cheers: du har ikke brug for h264 codec under windows 7!!!


    og selv om du kan se codec icons i tray er ikke ens betydne med at de bliver benytted men bare at de er åbnet


    så nu har du 3 stk. h264 codec installeret - ffdshow / coreavc / W7 codec :9xo


  • Hvordan kan det så være at min Processor arbejder hårdere når CoreAVC ikke er installeret som med?


    så noget betydning for mig har det.

  • coreavc er en codec og bruger der for ikke dxva, og så er den baseret på directshow og vil der for ikke blive benytted/tilladt af W7


    core support:


    CoreAVC is only a decoder and not a renderer it has to pull the decoded frame from the card into main memory to pass it further down the directshow filter chain. This does have a speed cost but has the advantage of allowing further processing of the image (color adjustments/conversions, subtitle overlays, anything else a filter between CoreAVC and the renderer wants to do), you cannot do this with DXVA.


    http://support.corecodec.com/i…iewarticle&kbarticleid=92



    så når du siger at din cpu bruger mindre med coreavc, så er det nok fordi at biteraten på film ryger op on ned konstant, der ved også cpu forbruget


    og som jeg skrev tidligere..


    dxva er noget man bruger til org. Blu-Ray eller Blu-Ray strukture (avchd)
    playere som - powerDVD 9 og Totalmedia theatre 3 - bruger det


    hvor codec som coreavc/ffdshow/w7 codec - laver en slags software video acceleration, så her er det værken GPU eller CPU der står for main decoding men codec softwaren



    :cheers:

  • har fundet løsningen til dig abcon (og puma99dk|)


    afinstaller alle codec og hent ->


    MPLAYERC home cinema - og under -> view /options / playback / output / check = EVR Costum press.


    [Blocked Image: http://i162.photobucket.com/al…8/donron9/Untitled-23.png]


    http://i162.photobucket.com/al…8/donron9/Untitled-23.png


    husk - haali media splitter + ac3filter (audio)


    vedr. din cpu load, lå den på 100% da ? for hack hver 5sek. er ikke et cpu problem men et software problem
    cpu overload resulterer som regl i pixelering



  • Så lykkedes det at slippe af med at den hakker.. Nu er lyder bare foran.. :boxed:
    Nåede ikke at rode med det så meget igår.. Gosh det er besværligt at de HD film X(


  • Har ikke prøvet dette... På den igen iaften ;-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af abcon
    Så lykkedes det at slippe af med at den hakker.. Nu er lyder bare foran.. :boxed:
    Nåede ikke at rode med det så meget igår.. Gosh det er besværligt at de HD film X(


    Say w00t, du har bla. valgt i MPC at den kan normalize audio i Audio Switcher så blir lyden boosted up af og til hvis den er meget lav el. hvis det er mere end 2.0 channel.


    men ellers reboot hvis du lige har installeret det kan være det lige ska integreres.