.mov, .avi --> .mpg

  • Hej folk på tweak.dk :D


    Jeg har i et stykke tid nu ledt efter en konverteringsprogram der kan lave mov-filer og avi-filer om til mpg-filer. Har dog ikke kunnet finde et endnu der er gratis. Jeg har også søgt på tweak, da det kunne være at I havde svaret på det tidligere, men fandt ikke noget lignende spørgsmål.


    Så vil hører om i kender et program som er gratis og som i har god erfaring med.


    Grunden til at det skal være som mpg er at vores fjernsyn kun understøtter dette format, så alle de video der er lavet på mit kamera kan ikke vises på fjernesynet før filerne får et andet format.


    Håber i kan hjælpe :D


    Mvh AT-2200

  • ved godt det ikke er mpg men dvd, men har du prøvet ConvertXtoDVD?


    ved den kan konventer en masse fil formater om til dvd, men den er dog ikke gratis kun i 15dage el. noget.

  • Nej jeg har ikke prøvet den.. Skal jeg nok lige gøre.. problemet er bare at den ikke er gratis efter de 15 dage!


    Fandt på et tidspunkt nogle gratisprogrammer der påstod at de kunne gøre det, men så blev kun 70 % lavet eller også ændrede programmet bare endelsen på filen, altså skrev .mpg isted for .avi!

  • hehe download.com. der findes flere. jeg har brugt et der hedde prism video converter, har ikk kæmpe erfaring med alle tweaks i det program men det virker mellem mange formater og er ret ligetil, har først lige set nu det kun har en 14 days trial, men se om du kan li´det.... tjek det ud: http://download.cnet.com/Prism…3000-2194_4-10644345.html


    EDIT: er ikke sikker på det kan læse .mov filer men det kan ihvertfald læse .avi

  • Okay.. Tak for det! Min erfaring er også at de fleste af disse converter er hvor man kan prøve dem i en 14 dage..


    Kan lige se på programmet, men vil nu stadig forsøge at finde et der er helt gratis!