Vista netværks problemer!

  • Hey alle, har lige fået købt mig en ny bærbar, men problemet er bare at jeg ikke kan komme på mit trådløse internet..


    Jeg får bare begrænset forbindelse og det kan jeg ik' rigtig bruge til noget.. Det skal lige siges at min mors bærbar og min iphone godt kan komme på det trådløse.. Og min bærbar kan godt komme på trådløs når jeg er i skole..


    Har prøvet at lade min router være slukket lidt og så tænde igen, men uden hjælp.. Har også prøvet at gå ind i cmd og skrive ipconfig /release, men der står jeg kræver administratorrettigheder selv om jeg er administrator..


    Kunne være fedt hvis nogen ved hvad problemet er..

  • problemet kan være at der måske er sat et MAC adresse filter op på det trådløse. Det betyder at kun godkendte netkort kan få lov til at få en ip-adresse fra routeren.


    Prøv fra din mors bærbare at gå ind på router interface siden og se om der er sat noget MAC filter op inden under wireless settings. Det er svært at kommer med direkte råd når man ikke ved hvilken router du har, så hvis MAC filter ikke er slået til. Så skriv mærke/model på den router i har, det gør det nemmere at hjælpe :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • du kan finde IP adressen på routeren ved at lave en ipconfig /all - der finder du "default gateway", det vil være IPen på routeren. Den IP sætter du ind i din browser også skulle du komme ind - der er muligvis kode på, D-links default kode er vist nok "password" eller "admin".

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • ja hvis det er en dansk udgave står der standard gateway :)
    glemte lige at jeg selv sidder med en US Windows.


    Du skal huske at gøre det fra din mors bærbare, da du skal bruge en PC der virker på nettet til det.
    Selve router interface siden skal du også bruge fra den samme pc af.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hmmm, på min mors bærbar kan jeg godt skrive IP'en i en browser, der beder den så om Brugernavn og Kode som jeg ikke kender ? :S


    Når jeg prøver skrive IP'en på min bærbar kan jeg ikke komme ind..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nike-e
    Hmmm, på min mors bærbar kan jeg godt skrive IP'en i en browser, der beder den så om Brugernavn og Kode som jeg ikke kender ? :S


    Når jeg prøver skrive IP'en på min bærbar kan jeg ikke komme ind..


    Og der skriver dkwolf lidt længere oppe på siden her at brugernavnet/adgangskode typisk er "admin" og "password" :)


    Er det ihvertfald på Linksys :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2