Steam - Mulig at klare sig uden?

  • Hej er ved at være træt af dette program, har jeg faktisk været lige siden jeg har skulle bruge det. Jeg kan ikke se hvorfor man skal bruge et ekstra program for at kunne organisere sine spil osv.
    Da min account er blevet disabled af ukendt årsag, ville jeg høre om man slet ikke kan droppe det program og bare spille sine spil uden at skulle bruge det?


    Ville egenligt ønske det ikke var kommet til verden, syntes ikke det er besværet værd for at kunne have en friendslist osv.. :P

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • tje selve steam platformen er jeg heller ikk altid fan af. dog er det blevet en miliard gange bedre end da det lige kom frem(ja var lidt dårligt). elsker dog konceptet bag steam, (og EA dl manager for den sags skyld) men tror ikke du kan køre de spil du har købt og downloadet gennem steam uden at bruge steam, er dog på bar bund da jeg ikk lige har prøvet at rode med den slags via steam. hvis du har nogle spil på cd som du har købt og tilknyttet kan du måske køre dem uden om steam.. men ellers prøv og google lidt rundt (gætter dog på du sikkert har gjordt det allerede=) ).

  • :offtopic:


    Hvordan kan dit account blive disabled?



    Steam er perfekt imo, specielt hvis man som mig formattere meget pga af to ting; enten fordi det er nemt at install steam og så henter den og opdatere den spillene for dig eller det at man bare kan starte steam.exe efter en format og så tilføjer den sig selv i regedit og så kører det uden man skal reinstall det hele.


    Så vidt jeg ved er de eneste spil der er steam-only lavet af valve, dvs counter-strike/hl2/l4d/tf2 osv. Så man burde da nemt kunne overleve uden brug af steam. Men som tidligere nævnt tror jeg ikke du kommer til at se de spil du har købt gennem steam medmindre du får åbnet din konto igen.

  • Ja det er jo desværre ikke nogen nyhed at Steam er et notorisk dårligt system hvad angår låsning af kontoer - bliver du bannet ryger alle dine spil - inkluderet non steam spil du har købt iirc. Det hænder at deres sikkerhedssystem får false positives og banner folk uden grundlag.


    Hvad angår dit sidespørgsmål så er det muligt at køre sine steam indkøbte spil, men det kræver cracking eller steam emulation - begge dele er relativt komplicerede at komme igang med og sikkert ikke helt kosher. Syntes svagt jeg kan huske noget om et program det hed Pacsteam, men har ikke selv erfaring med metoderne. Du er advaret. :T

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • Jeg ser os Steam som perfekt, jeg er nemlig os en af dem der formatere mine PC'er ofte og Steam gør det afsindig nemmere at få spillene tilbage igen. Og da jeg bruger halvdelen af min tid andre steder end hjemme så kan jeg installere mine spil ligemeget hvor jeg er. Og jeg bruger det både på min Laptop og stationær.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jeg elsker sgu også Steam :)


    Hvis du bliver bannet i et vlave spil bliver din steam konto IKKE disablet, og du kan endda spille online på servere uden VAC i spillet du er blevet bannet i.


    Du mister ikke alle dine andre spil når du bliver bannet i ét spil, du skal bare huske at slette spillet du blev bannet i først hvis du vil købe en ny key til spillet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • må indrømme jeg aner ikke hvorfor den er blevet disabled, da min lillebror lånte den til at spille lidt.. Men nu har han fået sin egen og jeg ville lige hente en demo af en spil og prøve det... Men det kræver altså steam til at spille og så tænkte jeg nå okay så logger jeg da bare ind, men finder ud af den er disabled og fatter intet, for de skriver selv det ikke er en ban, men hvad hvorfor pokker skal de bestemme om den skal disabled eller ej?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series