Slette installerede filer efter slukning af PC?

  • Hej Tweak.dk



    Nu har jeg gået og undersøgt og tænkt over flere dage men uden held :)


    Jeg var på ferie i østen, og der var en netcafe dernede som jeg brugte. Jeg lå mærke til at vær gang jeg hentede nogle programmer og installerede dem så var de altid væk næste gang jeg kom. Dvs. at være gang de slukkede deres PC'er så slettes alt hvad de forskellige brugere havde installeret og hentet osv. Der var kun de programmer så er der vær gang man kom.


    Nu er mit spørgsmål til jer, Ved I hvilke programmer eller hvordan man kan gøre det på ens egen computer? Dvs. Det kun mig som kan installer hvad jeg vil og hvis nogle andre brugere installere noget jamen så blir det slettet vær gang man slukker for PC'en.


    Tak for hjælpen :)

  • Jeg tror vistnok at det er Readystate fra Microsoft du skal have fat i. Det lader dig sætte regler for brugere på maskinen og om hvad der kan ændres permanent (Den laver en rollback på indstillinger og programmer ved logoff).

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Deepfreeze


    Dette produkt bliver blandt brugt på store skolers computere, og fungere ligesom du beskriver.


    http://www.google.dk/#hl=da&so…reeze&fp=e382f1590f3d65d4


    Det behøver faktisk ik være et program, den ene folkeskole jeg gik på blev hele Windows loadet fra serveren hver gang med rebootede maskinen, det var derfor man ik kunne installer noget på de såkalde elev brugere da de var låst derfor man havde et delt netværk-drev på omkring 10gb el. noget man max måtte bruge.

  • @puma: Vi har noget lign. på min skole. Alle bruger PC'er er koblet på et domæne der kontrollerer hvad brugerne må. Der er afsat en kvote til hver bruger på en server - meen jeg tror nok at det er en lidt overkill løsning hvis op bare skal bruge det på en enkelt maskine.


    Du kunne evt. prøve at finde en kopi af PC-Planet Nr.9 fra iår. Der er der en relativ god guide til Readystate. (Biblioteket? :D)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |