Symantec AV Enterprise

  • Har fået et godt tilbud på Symantec AV Enterprise, som jeg har ladet mig fortælle er det gamle Norton.. Får samtidig at vide at det er super godt, men jeg har nogle blandede erfaringer med Norton, der dog er 5-8+ år gamle..


    Så må hellere få erfaringerne fra nogen der har prøvet det indenfor nogle år.. Hvad synes i om det? Det jeg går op i med AV er ikke kun beskyttelsen, men også interfacet.. Er blevet sindsygt træt af Kaspersky's interface, hvor det er stort set umuligt at lave en simpel ændring.. Men til gengæld kan jeg godt lide Kaspersky's mange muligheder, hvor jeg bl.a. kan styre programmers internet adgang

  • Jeg har arbejdet med support hos en internetudbyder i en årrække. Symantecs produkter stod for godt og vel 50 procent af alle opkald fra brugerne. Jeg vil IKKE anbefale noget som helst fra Symantec.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Det kunne jo også ha noget at gøre med at Symantec er lidt mere mainstream? Eller at i måske tilbød det sammen med jeres produkt :P


    Vi tilbød Bullguard :D


    Netop Norton bliver jo snart smidt i samtlige "mærke" PC'ere fra producenten - så den er desværre ret udbredt.


    Held og lykke med at afinstallere det igen :) og få alt snask ud af reg. databasen bagefter.

  • Og Windows ME var også noget lort thi derfor er Vista ikke pengene værd :)


    Ingen undskyldning for 100000 register indgange og filer men glem ikke logikken i Nortons markedsandel (som bundle-kings) og det generelle niveau hos brugerne. Kan kun gå galt. De har været fjolser fordi de i årevis har undladet at udvikle bedre programmer/tjenester, men mange af klagerne er logiske og ville også have været der om av var Mcafee, Trends eller andre. De skal have tæsk af de rigtige grunde.


    Alt der ikke er bedre end gratis software er noget lort i mine øjne, dvs. det meste, men Norton har jo netop ændret stilen voldsomt. Sgu da noget af det nemmeste at have med at gøre, de praler ligefrem af hurtighed, lavt ressource forbrug. Kan ikke se nogen grund til at droppe dem på forhånd.


    Er det gratis eller hvad? Hvis ikke kunne du overveje Microsoft Security Essentials. "Gamle" skrøner vil fortælle det må være latterligt osv. ? :) Igen navnet der trækker ned. Slet ikke tilfældet, men det er en usandsynlig kedelig bedstemor av uden gadgets. Æder godt nok lidt ram, men kører ellers så let som Avira. Bliver nok officiel klar når Windows 7 kommer. Nu beta, måske RC.


    Avast er også snart klar med en ny gratis version. Har intet med den gamle 4´er at gøre ser det ud til. Hvis den funker som den ser ud bliver det rigtig godt. Også oktober.


    Med mindre du er kontrol freak eller af reelle grunde har behov for at kontrollere udgående så lad router/Windows klare firewall jobbet. Hvis du har styr på dine ting er det spild af tid og energi med "bedre" firewall - og alt det pjat der nu typisk proppes ind i sådan en. Ingen grænse for hvad man kan have brug for hvis bare man får det at vide... Eller find en gratis hvis det skal være.


    I øvrigt var der da vist noget med at dengang Norton var "bloated" så gjaldt det kun privat-udg. Corporate/Enterprise blev omvendt ophøjet til noget at det bedste. Vist nok den "offentlige" mening dengang. Måske jeg husker forkert, du må hellere lukke ørerne og prøve selv ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Den er gratis ja.. Derfor jeg lige vil prøve den inden jeg afskriver den..


    Har netop også fået at vide at Enterprise versionen er helt anderledes end de andre..


    Præcis. Det er den også. Jeg bruger den dagligt og kan kun sige positivt om den.


    Alle som har noget "imod" norton er private brugere, som har kørt Norton med 928 tilhørende programmer - ren bling bling.