PC kan ikke surfe?

  • Hej Tweakere!
    Jeg har min onkels PC til reparation, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.
    Problemet er at det UDELUKKENDE kan vise 404 fejl i browseren.
    Det er ikke muligt at åbne nogen som helst hjemmesider ?!?


    Det underlige er at der ER internet forbindelse for den kan godt
    være online på messenger
    online og modtage opkald på Skype
    pinge ww.google.dk m.fl.
    opdater antivirus program


    Så der ER altså Internet forbindelse til alle andre programmer der skal bruge internet forbindelse, men den vil ikke surfe på nettet.
    Jeg troede jeg kunne løse problemet ved at installere Firefox, men den vil heller ikke gå på nettet. Jeg får ikke 404 fejl i Firefox, men bare en blank side uanset hvilken URL jeg skriver


    I kontrolpanelet har jeg tjekket at der ikke er indtastet nogen proxy eller lign. Der er heller ikke installeret nogen opkaldsforbindelser eller lign. Jeg har slettet alle midlertidige internet filer, cookies osv og lavet en ipconfig -flushdns fra commando prompt.


    Han siger fejlen opstod da han ville installere adobe flash for at se en video han havde modtaget på facebook, men om det kan være derfor ved jeg ikke.


    Er der nogen godt forslag til hvorfor IE eller Firefox ikke kan vise en så simpel side som http://www.google.dk?


  • Prøv at afinstallere adobe flash :)

  • Har afinstalleret Falsh og desuden prøvet at køre uden anti-virus bare for at se om det var det der var problemet, men ingen resultat X(
    Det mærkelige er at browseren godtnok siger 'webstedet blev fundet. Venter på svar....' men ender så alligevel i 404 hver gang...
    Fatter HAT 8o
    Han må sgu formatere lortet, hvis ikke der kommer et guldkorn herinde i løbet af aftenen...

  • prøv at indtaste 82.103.136.11 i adresse feltet, virker siden så?
    Hvis den gør er det DNS der enten er opsat forkert eller nede.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Ingen problem med firewall og heller ikke et DNS problem (kunne jo også pinge ww.google.dk, så den kan godt oversætte DNS til IP)
    Jeg er stadig på bar bund.... Formater er vist eneste udvej....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadOnion
    Ingen problem med firewall og heller ikke et DNS problem (kunne jo også pinge ww.google.dk, så den kan godt oversætte DNS til IP)
    Jeg er stadig på bar bund.... Formater er vist eneste udvej....


    Hvilken Antivirus bruger du?

  • Jeg har selv været ude for samme problem. Noget Malware havde blokeret mit Internet Explorer og Firefox. Hvis jeg bootede i fejlsikret og brugte et addon til at google så kunne jeg godt accesse nettet. Jeg fandt desværre aldrig en løsning på problemet udover en formatering. :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |