Windows ram mængde fejl

  • Jeg kom lige til at se i min jobliste at windows kun reelt bruger 4 gb af mine 6 gb ram hvilket jeg ikke rigtig kan forstå :crazyeyes:


    Inde i control panelet under system siger den godt nok 6 gb det samme med cpu-z men joblisten siger kun de 4 gb.


    Rammene køre med de settings de altid har gjort og med samme timming og volt køre med windows vista business 64 bit og må godt nok sige jeg er lidt på bar bund hvordan fanden kan 2 gb bare sådan lige forsvinde :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Jeg kom lige til at se i min jobliste at windows kun reelt bruger 4 gb af mine 6 gb ram hvilket jeg ikke rigtig kan forstå :crazyeyes:


    Inde i control panelet under system siger den godt nok 6 gb det samme med cpu-z men joblisten siger kun de 4 gb.


    Rammene køre med de settings de altid har gjort og med samme timming og volt køre med windows vista business 64 bit og må godt nok sige jeg er lidt på bar bund hvordan fanden kan 2 gb bare sådan lige forsvinde :boxed:


    Kunne forestille mig at de 2Gb som står neden under de 4Gb bliver brugt til unyttig data transfer, så du reelt kun har 4 Gb ledigt eller noget i den dur :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    do no, men hvordan får du 8 core i task manager ?


    4 core + 4 HT = 8 cores fire på cpuen og fire virtuele :)


    Det sjove er bare at maskinen før har kunne se alle de 6 gb i joblisten hvilket undre mig.


    Må nok hellere lige køre en omgang memtest for at udelukke rammene men tror ikke rigtig det er dem da maskinen ellers køre helt stabilt.