Brændt OS, og Original OS..

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Well - et brændt er jo ulovligt/warez :dots:


    Nå... Det behøver det jo ikke at være hvis man har taget en backup af sin OS-CD... :clap:


    Men joh, ellers har du jo ret ... :))


    Men der er ellers ingen praktisk negativ forskel...


  • Ja okay... my bad :O - det kan jo være en backup....

  • Quote

    Originally posted by Noobie
    Er der forskel på en brændt/uoriginal (f.eks) WinXp, og en original WinXp. ?


    Facts plz! , er der nogen der har prøvet begge dele og mærket en stor forskel?..


    Nej der er ikke nogen forskel - din computer kan ikke "mærke" forskel på om du bruger din egen backup kopi eller din orginale cd

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Recon_99
    Ligger der ikke noget "anti-copy" software på cd'en?


    Selvfølgelig gør der det, men så snart det er cracket, så har du en præcis kopi af cd'en.

  • Jamen kan der ikke komme små fejl på en brandt, som der ikke er i en Original.. Måske Nero (eller hvilket som helst andet Brænder-SoftWare) pludselig slår klik, ellers ikke kan kopiere en speciel fil..


    Sådan nogle små "ting", som man ikke oplever.. Ville egentlig gerne høre fra en der har prøvet både brandt og original og om der kunne "mærkes nogen forskel".. :rolleyes:

  • Umiddelbart burde der jo ikke være nogen forskel idet kopierinen jo netop er digital, men det kan selvf. godt være der er tilpas mange fedtede fingermærker på originalCD'en til at den ikke kan læses ordenligt, og det er heller ikke altid at de medier man brænder på har en tilpas høj kvalitet til at det drev der senere skal læse CD'en også KAN læse den.


    Brænderen kan selvf. også være et problem hvis det er noget skrammel - selv har jeg aldrig haft andet end Plextor-brændere og har da heller aldrig haft nogen problemer.


    Jeg har ikke oplevet nogen problemer med de kopier af Wintendo-CD'er jeg har lavet (nyttigt at have en både ved den stationære og den bærbare), dog har jeg enkelte gange oplevet at visse billige CD-ROM-drev ikke har kunnet læse brændte CD'er, men det har så mere generelt været et problem.


    Det er jo sådan at enten kan et drev læse en CD eller også kan det ikke (medmindre der selvf. er ridser i, så er det lidt mere "random") - nogen forringelse af OS'et vil der i hvert fald ikke ske, bare selve kopien er i orden.

  • Quote

    Originally posted by Recon_99
    Ligger der ikke noget "anti-copy" software på cd'en?


    nej ikke på f.eks en WinXP cd der ligger ikke nogen form for kopierings beskyttelse - det er kun på spil man gør det

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips
    Har da hørt at opdateringerne ikke skulle virke ved en brændt cd ?(
    Men det er nok bare mig :tongue:


    Virker fint.


    Har kørt med en brændt winXP lige siden det blev udgivet første gang, og det virker som det skal. ;)8)

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips
    Har da hørt at opdateringerne ikke skulle virke ved en brændt cd ?(
    Men det er nok bare mig :tongue:


    Det er ikke det de tjekker men den nøgle man bruger - den kan MS uden problemer låse ud men de kan ikke se at du har installet via en kopi CD. Da det er fuldstændigt lovligt at kopiere sådanne cd og installere via den

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hvis man skal have lavet en backup cd, er det så bare at bruge Nero, og lave en 'Bootable' cd ?

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Originally posted by SjQLunD
    Hvis man skal have lavet en backup cd, er det så bare at bruge Nero, og lave en 'Bootable' cd ?


    det kommer an på hvad du skal lave den backup cd til ? hvis du skal have en kopi af en XP cd så laver du bare en almindelig cdcopy da de allerede er bootbare.
    Du kan se selv lave en bootable cdrom ved at bruge en Win98 bootdisk.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • ahh.. ja doh, det jeg mente var at lave en backup af win xp.
    Så hvis man laver en 'almindelig' kopi af den, kan man også boote fra den?

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP