Over-emsig checkdisk under WinXP opstart

  • Jeg har nu i et stykke tid haft et "problem" med mit Windows XP.


    For et par måneder siden sad jeg og rydtede lidt op på min harddisk og besluttede mig for at køre en Scandisk og en Defrag.


    Det gik også ret smertefrit, dog forholder det sig sådan at jeg har to fysiske diske i maskinen og har placeret min SWAP-fil på den ene og mit Windows på den anden - for ligesom at få bedst udnyttelse af IDE-kanalerne når Windows skal køre.


    Dette betyder jo at den disk med SWAP-filen ikke kan scannes når Wintendo kører, men derimod kun under opstart - og det blev da også gjort ingen problemer i det.


    MEN... Nu er sagen så den at under normale omstændigheder så stopper WinXP med at scanne drevet under opstart når den har gjort det en enkelt gang, men mit Wintendo er åbenbart ikke heelt sikkert i sin sag, for mit "problem" er at jeg under hver eneste evige opstart skal igennem et scan af min ene harddisk (kan selvf. godt cancle det) og det er begyndt at irritere mig lidt, selvom det ikke som sådan er noget der betyder noget når først Windows er indlæst.


    Jeg har forsøgt at bede om et scan af disken igen for at undersøge om det evt. bare er en indstilling der ikke var blevet sat rigtigt, men det har ikke hjulpet.


    Jeg fandt en løsning da jeg spurgte Google, men det var at slette scandisk og det har jeg ikke lyst til.


    Så..... er der nogen der har et par gode ideer ??

  • Jo jo, det har jeg også selv og jeg kan da også godt finde ud af at smutte ind i registreringsdatabasen og slå den helt fra, men det jeg gerne vil vide er hvordan jeg får den til at opfatte at den HAR scannet min disk og derfor ikke skal gøre det ved næste opstart... men den må stadig gerne gøre hvis det er påkrævet... (som f.eks. når man er til LAN og en eller anden n00b skvatter i ens powerkabel)