4GB og 32bit vs 64bit

  • Hejsa.


    Jeg flyver en del i Flight Simulator X. Jeg tænkte på, om der virkelig er så meget mere at hente i en Vista 64bit end i en Vista 32bit, hvis 32bit kan allokere 3,5GB RAM?

    Mit setup:
    ---------------------------------------------------------
    24" iMac:
    CPU: Intel Core Duo 3,06 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 8800 GS | Boot Camp: Windows 7


    13" MacBook Alluminium:
    CPU: Intel Core Duo 2,4 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 9400M | Boot Camp: Windows 7
    ---------------------------------------------------------

  • det kommer jo and på om spillet understøtter 64bit, men din sig. passer ikke rigtig til den info du giver..
    2-4GB ram og vista/win 7


    men hvorfor bruger du ikke OS-X, når du har mac



    vedr. ram så hedder det at 32bit max. kan se 4GB inc. grafik ram, så du mister kun en halv GB

  • Det understøtter 64 bit.


    Jeg bruger skam OSX, men Flight Simulator er ikke lavet til Mac, så derfor har jeg Windows på en særskilt partition; en Boot Camp partition. Men det er vel ligemeget. Jeg tænker mere på, om 64bit og 4GB er en mærkbar forskel fra 32bit og "4GB", eller om der er tale om noget målbart fremfor mærkbart.

    Mit setup:
    ---------------------------------------------------------
    24" iMac:
    CPU: Intel Core Duo 3,06 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 8800 GS | Boot Camp: Windows 7


    13" MacBook Alluminium:
    CPU: Intel Core Duo 2,4 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 9400M | Boot Camp: Windows 7
    ---------------------------------------------------------

  • Min Kammerat flyver osse i den der flysimulator og har gjort det både med vista 32 og 64 bit. Han siger der er lidt forskel i spillet, til 64 bits fordel, måske grundet adgang til alle ram, som ikke forefindes i 32 bit.
    Han spiller med det der realweather og alt på max, og han siger det kører mere flydende når han bruger 64 bit.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.