Windows 7 installation SATA hjælp???

  • Hej Folkens,


    Jeg fik så den fantastiske idé at prøve Windows 7 af. Fik det hentet, brændt ud på en DVD købt ny harddisk, og ville så til at installere det via mit USB DVD drev...


    Men men men....
    Det kunne jeg jo så ikke lige umiddelbart via USB drevet, troede jeg bare. Så jeg fik bestilt et internt SATA dvd drev, og nu ville jeg så installere win 7 igen...


    Men men men... Ja I gættede det. Det kan jeg så heller ikke for når jeg går ind i bios og vil ha den til at boote op fra dvd-drevet kan jeg kun vælge imellem den harddisk jeg har mit Win XP på(SATA), floppy drev(har intet), og mit CD-rom drev(IDE)


    Så prøvede at flytte harddisken over til sata-3 og DVD drevet til SATA-1, men det hjalp ikke.


    Så hvad dælen gør jeg nu? Kan da ikke passe jeg bliver nødt til at investere i et IDE dvd drev, kan det dét?


    MVH


    TripleD

  • jeg køre mine SATA porte som IDE mode og har en Pioneer DVR-216DBK og jeg har ik noget problem med at install Windows 7 heller ik fra USB stick som jeg normal gør.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg køre mine SATA porte som IDE mode og har en Pioneer DVR-216DBK og jeg har ik noget problem med at install Windows 7 heller ik fra USB stick som jeg normal gør.


    Okay hvordan kører du dem så som IDE mode?


    Og hvordan booter du ellers op fra USB? Efter hvad jeg lige ku finde på nettet, var det ikke bare så'en lige til at gøre...


    MVH


    TripleD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TripleD
    når jeg går ind i bios og vil ha den til at boote op fra dvd-drevet kan jeg kun vælge imellem den harddisk jeg har mit Win XP på(SATA), floppy drev(har intet), og mit CD-rom drev(IDE)



    TripleD



    vælg boot fra CD-rom drev, der er ikke noget der hedder DVD drev eller Blu-Ray Drev i bios :)


    at der står IDE skal du ikke tænke på, forstår faktisk ikke hvorfor man ikke kan vælge mellem sata og ide, men det kan man ikke, der er kun.. sata-raid/ide/achi at vælge i mellem

  • Prøvede lige at genstarte for at kigge i BIOS, og fik så lige ændret på nogle rækkefølger med cd-rom og mit dvd drev. Er ikke hundrede på hvad jeg fik ændret :O da det ikke var boot rækkefølgen...


    Men om ikke andet så startede den op fra dvd drevet, og har nu installeret WIN 7.


    Håber andre får noget ud af denne tråd og jeres venlige hjælp.


    Mange tak for hjælpen og input'sene.


    TripleD :D