• Jeg her lige købt en DVD :))

    men jeg mangler dt progrem der kan "rippe" dvder.


    programmet skal bruges til og sotere alt det der extra matrialle fra som tyske undertexter fra osv.

    men er der ikke lige en der har et program der kan det her likkende eller en der har et link????

  • Lovligt
    Du må gerne:
    - Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere
    – Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)
    – Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads
    – Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman eller mp3-afspiller
    - Kopiere en lånt cd/dvd, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx kassettebånd)
    - Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke
    – Omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem
    – Bryde en dvd-regionskode


    Ulovligt
    Du må ikke:
    - Kopiere en kopi af en cd/dvd, når du har fået kopien fra andre
    - Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven
    - Kopiere en original cd/dvd lånt på biblioteket
    - Kopiere en original dvd lejet i en videobutik
    - Kopiere værker hentet på nettet, når værket er lagt ud uden ophavsmandens samtykke
    - Forære kopien af en cd/dvd væk
    - Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd
    - Sende en digital kopi via din e-mail
    - Bryde en kopispærring med henblik på fremstilling af en kopi af musik-cd’en eller dvd-filmen.

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    det er ikke lovlig at lave kopier af dvd film
    så du må finde et andet sted at spørge ;)


    Bob Bob ... Er det da blevet forbudt at tage en backup af sin DVD´er ?... Hvornår er det blevet det ? :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Bob Bob ... Er det da blevet forbudt at tage en backup af sin DVD´er ?... Hvornår er det blevet det ? :))


    Og definer forskellen mellem ordnene : "Backup" og Kopi" til en af de sygeste advokater! :T *slap*

  • til GrillRotten
    Ved bare hvad jeg hørte den anden dag i radioen


    der snakkede de og lige netup dvd film.


    og de sage klart at man ikke må tage en digital kopi/backup af dvd film.


    problemet er er der er lige så mange regler som der er folk på jorden for alle tolker dem forskelligt.

  • Quote

    Originally posted by LecTer
    well som vi jo kan læse os til i bubbis post så _er_ det lovligt at bryde krypteringen på en dvd og tage backup af den til personligt brug. Ham i radioen er nok en fra APG (og det er da almen viden at de er en flok imbiciler :)) )


    Det kan godt være de er det :evil:


    Jeg mener da også at når man køber noget skal ingen andre blande sig i hvad man gør ved det så længe man ike laver kopiér og sælger dem.