AFSPILLING AF MKV FILER PÅ PLAYSTATION 3 ??

  • kære tweakere !! :clap:'


    Jeg håber virkelig at der er nogle af Jer herinde, der har et svar på dette..


    Jeg vil gerne streame mine mkv (matroska/HD) video filer fra min pc til min playstation 3.


    Jeg har tidligere undersøgt og fået fortalt at man er nødt nødt til at konvertere filerne til et format som er mere spiseligt for playstation 3'eren, dog uden at man mister lyd eller billedkvalitet.


    Jeg vil selvfølgelig meget gerne finde ud af om der er måde at kunne undgå at bruge tid og kræfter på at konvertere hver eneste film til "ps3 format".


    Jeg vil også meget gerne hører hvilke programmer I mener der er bedst til at konvertere filerne(hvis ikke anden løsning findes), og hvilket program der er det bedste til at dele filerne på pc'en, så min playstation 3 kan se dem & afspille dem uden problemer.


    Jeg bøjer mig i støvet for den der har svaret.. :-) :cheers: :hb:

  • ok det er mega simpelt faktisk


    du downloader dette program : ps3 media server


    sørg derefter for at dine codecs er up2date...


    så tænder du din ps3 som selvfølgeligt er på det samme netværk som din computer !


    og så åbner du server programmet....dit server program skulle nu automastisk have fundet din ps3 og du kan nu gå hen til din ps3 og se du har en media server kørende...så er det bare via normal fil system at finde din mappe hvor dine film er og vupti


    der er selvfølgeligt noget omkring opsætning af mapper der må vises, men alt sammen meget simpelt at hitte ud af i ps media server programmet..


    :cheers:



    redigeret : du skal ikke konvertere noget som helts...alt hvad din computer kan dekode kan vises igennem media serveren.....men sørg for at du har VLC instaleret og som sagt diverse codecs. brug lidt tid på at sætte serveren op, så får du det bedste resultat....og brug netværks ledning istedet for trådløs da din bit stream er temmeligt høj :9xo


    hvis du har spørsmål så skriv løs

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

    Rettet en gang, sidst af Dyas ().

  • nu spørger jeg lige lidt frækt..?? :-) for at være 100% sikker-.. :crazyeyes:


    har du selv prøvet at afspille mkv filer (self. lovligt downloadede hd trailer) på din ps3 ved hjælp af det program ??


    faldt sjovt nok over det på nettet her tidligere på dagen.. installerede det også . men det kunne ikke få kontakt til min ps3.


    de er på samme netværk. kablet self.. ;-) helt enig med dig. der farer en del for meget data igennem der til at kører trådløst..


    har testet at kører en "lovlig hd film trailer" på en bærbar via G 54mbps. trådløst netværk og det virker overhovedet ikke. så kabel über alles. :-) :cheers:

  • ja jeg kan afspille alle filer...


    tjek det faneblad der hedder transcoding settings....ude til venstre skal pilene være grønne for at du har de rigtige programmer instaleret og codecs...


    jeg gjorde følgende da jeg instalerede ved mig selv


    instaler server


    tildel de mapper der skal afspilles via din ps 3


    sørg for at du har de sidste nye codecs og vlc player instaleret


    læs evt readme fanebladet og tjek de links ud der er inde i selve server programmet.


    min PS3 æder alt uden problemer.


    har du tjekket at din ps3 er på nettet ?


    og du kører din ps3 og din computer via samme router på samme netværk ?


    så skulle de gerne kunne finde hinanden

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Nu har jeg fået en del flere "grønne flueben" i programmet men jeg mangler stadig at der én sidste der bliver grøn :-(


    jeg har vedhæftet et screenshot af det som programmet viser der mangler..


    hvor har du fået fat i det der skal til at løse dette problem..?? :ohmy:


    det er den der hedder : AviSynth/FFmpeg ....

  • jeg fulgte de links der er omme under fanebladet a´"about"


    jeg er nu ret sikker på at lige dette ikke har betydning for afspilning af dine mkv filer....


    kan din computer finde din ps3 nu ?

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • SUPER !!! nu virker det !! :clap:


    Jeg kan se alle mine film :-)


    Det eneste som ikke er helt rigtigt sat op, er at jeg får ingen undertekster med ind på ps3'en, og jeg modtager heller ikke andet end stereo lyd på ps3 fra min pc. :-(


    jeg har trukket et optisk kabel fra min ps3 til min forstærker, og normalt står der jo digital "what ever" lydspor, hvis der kommer noget digital lyd ind i forstærkeren (som der jo næsten altid gør), om end ikke andet så altid fra ps3'en.


    Du har virkeligt hjulpet mig meget. :-) Så kun en luksus hvis du kan svare mig på det sidste :cheers:


    undertekster (er jo som regel indbygget i mkv-filerne) + digital lyd. evt. 5.1


    Jeg mener jeg så noget med at man kunne vælge hvad slags lyd et af codecs'ene skulle kører med da jeg installerede det. men der stod vist stereo som standard....


    Jeg kan bare ikke huske hvilket ét, det var, da jeg efterhånden har installeret et halvt ton codecs for at få skidtet til at virke.. hehe ..;-)

  • det med undertekster...


    når du vælger filmen via din ps3, så kør vi muxer, der kommer din film frem med forskellige sub spor mener jeg.


    inde i fanebladet der tjekker du for hver decoder at den er sat op så det svarer til dit system...under muxer har jeg hak i force FPS ( den øverste ) og den nederste...


    muxer er den jeg bruger oftets....


    ellers mencoder.... der har jeg sat ekstra hak i enhanced multicore og a/v sync alternative method og remux when audi is ac3 - og for neden er det ass / ssa subtitles og den der hedder auto load sub with same name.


    det kan 100 % spille med sorround for det har jeg så leg lidt med settings :-) der er jo ikke så meget.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • det her står i readme fanebladet i server programmet.....læs det og gør som der står så funker det :9xo



    Transcoding on Windows: HOWTO
    =============================


    2 possible methods:


    A) Using the server "as is": Nothing else to install, it will use Mencoder for the transcoding part.


    B) Using Avisynth/FFDshow. Paired with CoreAVC, it's quite efficient with multi cores.
    1- If not already done, get and install a codec pack with ffdshow (VSfilter must be included for subtitles).
    My favorite is CCCP Codec Pack [http://www.cccp-project.net/download.php?type=cccp]
    2- Get and install AVISynth 2.5.7 (I've met some framerate problems with 2.5.8 betas)
    [http://downloads.sourceforge.n…e=1168199840&big_mirror=0]
    3- Set up the FFDShow Audio Mixer to 5.1 (3/0/2 LFE)
    4- Set "Autoload VS Filter" to true
    5- Configure Haali Splitter (audio/subtitles language priorities)


    Optional Codecs: CoreAVC is a good choice for H264 decoding, Quicktime Alternative and Real Alternative are also useful
    (Apple 1080p trailers for example).

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Kan gøres meget nemmere.


    Brug det gratis program mkvtovob, så kører de på din PS3. Der er ikke tale om konvertering - en film på 2 timer tager ca. 15 sekunder at lave om. Der er INGEN kvalitetstab.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vegas
    det her er perfekt mange tak


    så lidt :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Kan gøres meget nemmere.


    Brug det gratis program mkvtovob, så kører de på din PS3. Der er ikke tale om konvertering - en film på 2 timer tager ca. 15 sekunder at lave om. Der er INGEN kvalitetstab.


    true, men når det andet kører skal der aldrig konverteres noget som helst = meget lettere i min verden

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii