få xp hurtigere

  • hej jeg sidder med en gammel computer med xp på så vil jeg gerne vide hvordan jeg kan få den hurtigere er der nogle programmer man kan bruge til at rydde op i filer de skal være gratis, og jeg vil ikke oc, den er så langsom at når man ser en film i vlc media player og den ligger på computeren så hakker filmen jeg har prøvet et par stykker nu. og hvis man går ind i joblisten kan man se at det bruger 100% cpu jeg skal bruge den på mandag så vil gerne have nogle hurtige svar

  • Man kan slå nogen af tingene fra. som ved start. som kommer til at ligne det fra win 2000. Der er en masse man kan slå fra så den bliver hurtiger. og det kan mærkes.


    Mener man skal højre klikke på taskbar også eneskaber. der inde mener jeg der er? men er ikke helt sikker.

  • slå alle mulige effekter fra og skift over på det klassiske (win2000) temaet. Sørg desuden for at skrivebordet ikke har for mange ikoner (det koster også en del)


    gå ind i Denne Computer > egenskaber > avanceret for at slå alle visuelle effekter fra, samt for at låse pagefilen til en fast størrelse der skal være 1.5x-2x din RAM mængde (det sparer ressourcer med at gøre pagefile større eller mindre)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    slå alle mulige effekter fra og skift over på det klassiske (win2000) temaet. Sørg desuden for at skrivebordet ikke har for mange ikoner (det koster også en del)


    gå ind i Denne Computer > egenskaber > avanceret for at slå alle visuelle effekter fra, samt for at låse pagefilen til en fast størrelse der skal være 1.5x-2x din RAM mængde (det sparer ressourcer med at gøre pagefile større eller mindre)


    I det at "låse pagefilen mener du så man sætter initial size og maximum size til det samme, eller at man sætter initial size til 1,5x- og maximum size til 2x din RAM mængde? :O