Windows XP: Reset Administrator password

  • Jeg sidder med en Acer Aspire 3630 med Acer's Windows XP og når jeg sidder og prøver at ændre el. fjerne password til Administrator kontoen også genstarter for at logge på så har den alligevel ik fjernet koden :boxed:


    har prøvet med bla. Active@ Password Changer og den siger den gør det men så snart XP starter på så ka jeg stadig ik logge på min Administrator og så blank kode....


    så lidt hurtig hjælp kunne være dejligt enden jeg snart får et flip

  • har du andre brugere med admin rettigheder?


    ellers kan du få fat på Hiren's boot disk (seneste burde være ver. 9.8 ) som kan hentes fra snart alle torrentsider rundt omkring.


    der er i hvert fald nogle programmer på der går direkte ind i SAM (windows' password fil) filen, noget man slet ikke kan fra windåsen selv. fra et af disse programmer kan du bare markere brugeren og sige "reset password"


    Administrator-brugeren kan man normalt ikke røre inde fra windows medmindre man logger på Administrator-kontoen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • den var så ik samarbejds villig uanset hva jeg gøre, så bad dem om at reinstaller XP'en den var heller ik updated med Service Pack 3 så den vil jo ik være sikker at køre med alligevel.

  • uanset hvad skal du boote med Hiren's som du normalt ville boote din xp disk. Hirens boot disk har et sæt programmer der kan køre i windows, men også et andet sæt programmer der kører i noget DOS agtigt halløj, og det er her programmerne ligger til at knække SAM filen med. Som jeg sagde, kan man ikke bryde ind i SAM filen igennem windows (end ikke kopiere den), og det er som sagt den du skal gå til angreb på.


    så vær sikker på din bios er sat til at boote fra cdrom i første omgang.


    Kan du på nogen måde huske at du skulle indtaste admin password under installationen?


    Hvis ikke, er der noget lort i recovery disken der gør at administrator brugeren altid er blokeret uanset hvad du gør, sådan at kun en fra Acer kan komme ind.


    Du kan eventuelt prøve at få fat på Ophcrack [LINK], men husk at kun LiveCD versionen virker (win32 installeren kan ikke finde de korrekte URLs) og at det er disken til XP du skal have. Programmet burde kunne komme igennem 99.9% af alle former for passwords på kort tid (takket være rainbow tabel), og i sidste ende burde du få passwordet frem til den Admin konto der ellers griner fjoget af dig.


    Hvis ikke Ophcrack virker, så find mig på MSN (tylonfoxx(at)gmail(dot)com, husk at sige dit nick her fra tweak i requesten så jeg kan kende dig.). For så begynder det mere eller mindre at grænse over til decideret hacking, hvilket Burger og co. nok ikke er helt glade for ;)


    så hvis admins er utilfredse med denne post, så bare slet :9xo

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det letteste er at downloade en selvkørende linux-cd fx Knoppix og gå direkte ind og enten aflæse og/eller rette dit password.


    Har gjort det et par gange selv. Prøv at google det (har ingen henvisninger, hvor jeg er lige nu). Tager lidt tid at brænde skiven, men ellers går det som en leg + nyttigt til en anden god gang.