Firefox hænger

  • Her på det sidste har jeg oplevet at Firefox hænger i et halvt/helt sekund, med alt mellem 10 sekunder og 2 minutters mellemrum..


    Det er ret belastende.. Jeg kan skrive, markere et eller andet, klikke et sted og reaktionen kommer først efter lidt tid.. Den registrerer heldigvis alting, men når jeg f.eks. sletter mere end et par bogstaver, så holder jeg gerne backspace inde, men når den ikke reagerer før jeg er færdig, kommer jeg ofte til at slette for meget eller for lidt..


    Det har været sådan før og efter 3.5, det har ikke haft nogen effekt.. Det lader ikke til at det sker i andre programmer, har ihvertfald ikke oplevet det .. Har kørt en Hijackthis og der var ikke noget suspekt at lægge mærke til, hvis det kunne være malware, hvilket jeg derfor ikke tror


    Det er hele browseren der fryser - animeret grafik, scroll .. Musik i Winamp fryser ikke sammen med FF, så kan kun gå ud fra at det er lokalt i browseren


    Nogen der har oplevet det samme - evt. vedhæftet en løsning?

  • du ka prøve at tage backup af hele din Firefox data/profil mappe og så fjerne den derinde fra og se om det hjælper.


    har haft lidt samme problem på min pc før jeg fik Windows 7, plus at min blev langsom til at finde sider selv om jeg slettede alt historie m.m.

  • Oplever også problemet engang imellem. Men det kommer og går nogle dage kan det være hurtigt nok og andre dage hænger den lidt i bremsen.


    Det plejer at hjælpe lidt her hvis jeg køre en spyware scan

  • Bruger selv en blanding af ie og chrome, men i hvertfald i ie (og den er jo lige så ringe som firefox på mange punkter) har jeg oplevet at en defekt flash installation kan gøre sådan noget. Prøv evt at fjerne flash og så installere den forfra ; og java kunne du vel også tage med nu du var igang med at opdatere - men den tror jeg ik kan gøre det.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Jeg vil da lige prøve jeres forslag.. Det kan godt være det er indbildning, men en tur med Spybot SD for at fjerne tracking cookies, har muligvis hjulpet lidt


    Quote

    Oprindeligt indlæg af neiro
    Bruger selv en blanding af ie og chrome, men i hvertfald i ie (og den er jo lige så ringe som firefox på mange punkter) har jeg oplevet at en defekt flash installation kan gøre sådan noget. Prøv evt at fjerne flash og så installere den forfra ; og java kunne du vel også tage med nu du var igang med at opdatere - men den tror jeg ik kan gøre det.


    Går ud fra du er Chrome bruger? Har du prøvet firebug til Chrome?

  • nej har jeg ikke, og ja jeg bruger chrome. Men er desværre tvunget til ie når jeg er på arbejde og hjemme for at checke webmail (webmail side designet til firefox og chrome er noget lort)

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Damn, håber virkelig det er fordi der er småfejl i 3.5 og det ikke er normalt det jeg oplever.. I skrivende stund er FF oppe at bruge omkring 750 mb ram og svinger mellem 5% og 35% cpuforbrug..


    Jeg har "kun" 5 vinduer åbne.. Næppe i nærheden af det antal jeg ofte har åbent i IE, uden det ramforbrug


    Er jeg den eneste der oplever det? Når jeg lukker samtlige vinduer og kun har Tweak tilbage er forbruget faldet med lige godt 20 mb :boxed:


    Tror da fanden det kører sådan :pokey:

  • Der er noget galt, min firefox med over 20 addons fylder 140 mb med tweak åben som eneste faneblad.
    Samtidigt ligger CPU mellem 0-1%

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det kan da virkelig ikke passe jeg er den eneste heldige vinder af The Firefox Memoryleak :boxed: Har totalt isoleret problemet til at omhandle mig som person, for jeg oplever problemet på min stationære, min bærbare og min arbejdscomputer (ALLE med hver deres setup, lige fra XP til Vista og Win7) :crazyeyes:


    Min chef oplever ikke engang problemet, på trods af vi har stort set identiske setups på vores arbejdspc'er, der kører Vista.. Det giver absolut brikko mening :pokey:


    Jeg har nogenlunde fundet frem til hvornår firefox optager ram, nemlig når jeg opdaterer siden - hvilket sker relativt ofte i kraft af mit arbejde som udvikler... Firefox optager mellem 15 og 30 mb ekstra ram, som den en gang imellem smider 5-10 mb af, når siden er loadet, men alt for ofte lader den bare de 15-30 mb blive i hukommelsen, så forbruget stiger voldsomt


    Jeg har endda prøvet at firefox totalt låser og herefter begynder at tage 1 mb ram i sekundet og det bliver ved, indtil jeg lukker browseren vha. joblisten.. Det har jeg dog kun oplevet på min arbejdspc og det er kun sket 3 gange hidtil


    Jeg kan ikke læse mig til noget relevant på google og det lader til jeg er så uendeligt heldig at være den eneste, der har et så massivt memoryleak :P


    Er der virkelig ingen der har nogle ideer???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGaEr der virkelig ingen der har nogle ideer???


    Brug chrome eller prøv en anden/ældre udgave af lolfox

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Jeg kan egentligt kun komme på et par ting som kan være problemet, men de er ret usandsynlige.


    Enten downloader/installerer du en korrupt version af firefox (ret usandsynligt at du bruger samme exe til alle dine pc´er), eller også har du en virus/spyware som hægter sig på firefox (igen usandsynligt at det skulle være tilfældet på alle dine computere).


    Sidste mulighed jeg kan komme på er at det er din windows der på en eller anden måde laver kuk i det, men igen....... osv.


    Prøv at lave et clean windows install og så installer firefox og se om prblemet stadigvæk er der(uden FF addons), du kan jo bare lave en lille partition på 30 GB og teste det på.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Vil prøve at formatere, men tvivler desværre på det hjælper, da Win7 maskinen var helt dugfrisk, da ff blev installeret og fejlen opstod

  • Jeg vil bare lige sige at jeg også oplever at FF 3 er begyndt at fryse helt nogle gange. Den bliver sådan "greyed-out".
    Nogle gange venter jeg lidt og andre gange bliver jeg også utålmodig og lukker den i joblisten. Har dog ikke bemærket at den tager ekstra ram, men har heller ikke kigget. :P


    Såe... You are not alone ;)


    PS. Det er FF 3 på Vista jeg kører.

  • Jeg har også nogengange problemer med at FF hænger. Ofte i forbindelse med Facebook.
    Det sker på begge mine maskiner, der pt begge kører Windows 7, men det er også sket for mig med Win XP Pro.


    Har ikke set på ramforbruget, da jeg blot plejer at ignorere problemet.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra