1

torsdag, 2. juli 2009, 15:38

Hey,

Jeg har lige skiftet fra Nvidia til ATI.

Jeg gjorde følgende:

Fjernede Nvidia drivers med Windows "Fjern Program"
Safe mode og brugte Driver Sweeper for at fjerne resterne.

Så skiftede jeg det gamle grafikkort ud med det nye ATI.

Og siden da efter jeg starter min pc op, så får jeg to errors med henholdsvis McTray.dll og NvCpl.dll, hvor fejl meddelsen skriver at "Det angivne modul blev ikke fundet".

Jeg har læst mig frem til at disse moduller har noget at gøre med Nvidia?

Men hvorfor får jeg de her fejl ved hver eneste opstart? :boxed:

2

torsdag, 2. juli 2009, 23:49

de to filer er rester af drivere og fungerer ikke af den simple grund at 1. du har ikke et nvidia kort, og 2. du har ikke nvidia driveren.

De bliver i princippet brugt til hat nu hvor du har ati, så du kan gøre dette:

1. find installationsdisken til dit styresystem (Vista), for med vista install disk kan du lave en system restore, skulle det gå galt. Med XP kan du for langt det meste bare smutte ind i fejlsikret tilstand (F8 efter BIOS POST)da XP i fejlsikret ikke loader andet end basale gfx drivere.
Nu hvor du ved dette, kan du gå videre til 2.

2. smut ind og sluk UAC hvis du har vista... gøres under kontrolpanel > brugere > en bruger med admin rettigheder. Det forhindrer at der evt. brokkes over ownership af filerne

3. søg efter filerne og find dem derefter på deres respektive stier (højst sandsynligt C:\windows\system32) og slet dem

4. prøv at genstarte og se om alt virker som det skal, hvis ikke, så fiks det igennem en system restore eller fejlsikret tilstand.

hvis ikke du kan finde filerne, så prøv at s-øg efter en liste over alle de filer nvidia driverne smider ind, derefter er det bare at kunne finde dem.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

søndag, 12. juli 2009, 13:06

Jeg har Vista som OS.

Da jeg ikke kunne finde den omtalte cd, så prøvede jeg at slå UAC fra og slettet dem manuelt i mappen system32. Men da det ikke kunne lade sig gøre.
Så prøvede jeg at gøre det samme i fejlsikret tilstand. Virkede heller ikke.

Så prøvede jeg det samme med UAC slået til (båede i fejlsikret tilstand og uden) der poppede en boks op om jeg som admin ville give tilladelse, det gjorde jeg ofc, men det virkede forsat ikke.

Så ligemeget hvad jeg gør vil den ikke give mig tilladelse til at slette .dll filerne...

Nogle foreslag? :boxed:

4

søndag, 12. juli 2009, 13:50

Format C: også skulle det problem været løst.

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

5

søndag, 12. juli 2009, 14:15

hvis du ik slår alt UAC fra så funker det ik.

afinstaller Nvidia's Controlpanel med Your Uninstaller! 2008 gør jeg altid, og har aldrig haft problemer med det.

og hvis du stadig ik kan så prøv Unlocker den er gratis og skulle virke til Vista, den fortælle dig hva de 2 dll filer blir brugt af og så ka du "unlocke" dem så du ka læste dem.

Unlocker: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Your Uninstaller! 2008: http://www.ursoftware.com/

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.