Fremprovokere BSOD?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze
    Er der en fredelig metode hvorved man ikke ødelægger noget?


    Overclock :D

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze
    Jeg gentager: Er der en fredelig metode hvorved man ikke ødelægger noget? :D


    Ja oc, så længe du ikke har slået en masse fra i bios, er det rimeligt sikkert at oc. Har fået bsod en del gange under oc og har aldrig ødelagt noget. Så det kunne være en løsning, må man spørge hvorfor du vel fremprovokere en bsod? :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Hm, os når det er en bærbar man gør det på? :)


    Laver bare lidt spas med min pc, og så var der nogen der påstod at man kunne ændre farverne på sit BSOD. Ville bare se om det virkede;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze
    Hm, os når det er en bærbar man gør det på? :)


    Laver bare lidt spas med min pc, og så var der nogen der påstod at man kunne ændre farverne på sit BSOD. Ville bare se om det virkede;)


    Ahh oki:-) Kender intet til bærbare, så der må jeg være dig svar skyldig.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Sæt dine RAM timings lavt, det burde ikke lave rod i noget.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det skulle være indbygget i Windows http://support.microsoft.com/kb/Q244139


    Ved ikke hvad der ellers er sikker metode, fjerne en fil eller 2 vel. At ændre ram indstillinger er ikke vejen at gå. Det der får register filer til at låse. Prøver du alligevel så lav dem helt skøre så Windows med garanti ikke kan starte op, virker kun lige nok til at den prøver = giver bsod. Starter Windows op, indlæser register filer risikerer du de går i smadder under lukning/skriving til.

  • til XP:



    nogle kilder siger dog at det ikke virker med USB-tastaturer, så hav evt. et PS/2 tastatur handy...


    EDIT: det burde virke på Vista også (siden vista mere eller mindre bare er XP der er bygget videre på.)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Har prøvet ovenstående, men det virker ikk. Tror problemet er at Scroll Lock er en "fn" tast som ligger oven i Num Lock. Prøvede at ændre det til CrashOnCtrlDelete men det virker heller ikke...

  • må man spørge hvorfor du vil fremprovokere en BSOD?

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af janze


    Laver bare lidt spas med min pc, og så var der nogen der påstod at man kunne ændre farverne på sit BSOD. Ville bare se om det virkede;)


    Vælger lige at citere mig selv fra den forrige side.. Kig lige selv næste gang, eller google det...