alfabetisk orden

  • heey alle :P


    jeg har fået stablet en fest på benene hvor der kommer en del mennesker. Og klog og fornuftig som jeg er ber jeg folk om at tilmelde sig så jeg ahr styr på hvem der kommer ;)


    men nu er problemet så kommet hvor jeg skal ha sat navnene i alfabetisk rækkefølge så det er nemmere at overskue. men det er et være l**** arbejde. og så kom jeg tila t tænke på om der findes et program hvor man kan taste fx. navne ind og så sætter den det automatisk i allfabetisk række følge.. hvis i kender nogle så må i godt lige smide dem i tråden :9xo

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Nu vi er ved emnet, er der nogen der ved hvordan man får Excel til at beholde "sammensætningen" af rækker og kolonner, når man sorterer?


    Jeg er altid nødt til at smide det ind i Access, for at få den til det..


    Det jeg mener er, når et eller andet emne, der skal stå i alfabetisk orden, har nogle data med sig, f.eks. pris/antal.. Så skal de jo gerne blive på samme plads - altså sorteres med :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Nu vi er ved emnet, er der nogen der ved hvordan man får Excel til at beholde "sammensætningen" af rækker og kolonner, når man sorterer?


    Jeg er altid nødt til at smide det ind i Access, for at få den til det..


    Det jeg mener er, når et eller andet emne, der skal stå i alfabetisk orden, har nogle data med sig, f.eks. pris/antal.. Så skal de jo gerne blive på samme plads - altså sorteres med :)


    bare marker det hele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Flyttet til Software.



    Du kan i hvert fald bruge Excel. Der kan du sortere fra A-Z eller Z-A, altså ascending eller descending.


    jeg takker og vil da lige prøve det ;)

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6