Kan man opgradere dk xp til US "7"?

  • Vil gerne købe en ultra billig upgrade til Win 7 i USA (250 DKK!), men vil en amerikansk Win/ update kunne bruges som opdatering for en dansk XP-licens? (Jeg har fdortstået, at jeg så kommer til at lave en "ren" installation).


    For eksperterne: og så er det vist kun et forkert rygte, at den danske office pakke ikke skulle kunne køre på en US windows maskine (??)


    :crazyeyes:

  • ...for 49.95 USD pr. upgrade. Tilbuddet gælder i 14 dage. men det er kun for upgrade fra fx XP, så derfor er det vigtigt for mig at finde ud af, om man kan opgradere fra dk xp til Win 7.


    Microsofts hjemmeside er som sædvanligt helt uforståelig , når det gælder opgraderingskravene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    windows 7 er ikke ude i retail før til næste år, ind til da må du nøjes med den gratis RC udgave


    http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx


    Jeg syntes da lige jeg har hørt at release dato er 22 September i år??

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Jeg syntes da lige jeg har hørt at release dato er 22 September i år??


    ja det snakkes der om, men Final RTM skulle vist være kommet hva jeg har hørt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af maiaibing
    ...for 49.95 USD pr. upgrade. Tilbuddet gælder i 14 dage. men det er kun for upgrade fra fx XP, så derfor er det vigtigt for mig at finde ud af, om man kan opgradere fra dk xp til Win 7.


    Microsofts hjemmeside er som sædvanligt helt uforståelig , når det gælder opgraderingskravene.




    Ingen opgraderings version af Windows 7 i EU

    Microsoft har annonceret at deres opgraderings version af Windows 7 ikke vil være tilgængelig i EU, på grund af de strenge konkurrence bestemmelser. ”Vi vil ikke være i stand til at tilbyde opgraderingsproduktet i Europa” udtalte John Curran, fra Microsoft UK.


    I USA og resten af verden, vil folk der køber en ny PC kunne blive tilbudt en gratis eller stærkt nedsat version af Windows 7 ved at indløse en rabatkupon. Microsoft har udtalt at de stadig vil give EU købere muligheden for at få en nedsat Windows 7, men der bliver her tale om en fuld version af Windows 7 i stedet for en opgraderingsfunktion.


    På nuværende tidspunkt koster en opgradering af Windows Vista Home Premium til Windows 7, 700 kr. En fuld version af samme version af Windows 7 koster 1300 kr. Om dette så betyder at os EU brugere kommer til at betale mere end folk udenfor EU når vi køber en retail version af Windows 7, står stadig uklart.

  • Uanset hvad I har læst/hørt, så kan man i dag og en uges tid frem købe Win opgradering til 49,95 USD. Se fx her:
    http://www.amazon.com/exec/obi…&m=ATVPDKIKX0DER&v=glance


    Jeg har fem ligggende i min indkøbskurv klar til "køb."


    Og ja - levering følger så senere.


    Fordi dette tilbud kun varer lidt endnu, så brænder jeg stadig efter et svar. Er der nogen som ved, om man kan installere en US opgradering til WIN 7 fra dansk XP?

  • Windows kommer først i oktober..


    Og som der bliver sagt, så kan du her i Danmark/EU ikke benytte dig af det tilbud..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Windows kommer først i oktober..


    Og som der bliver sagt, så kan du her i Danmark/EU ikke benytte dig af det tilbud..


    gaming-king så tror jeg vist du ska fortælle både Komplett.dk & Zepto da de begger siger de kan tilbude dig det. ;)

  • ja ja.. nu skal du jo heller ikk misforstå det jeg skriver..


    Jeg skriver: så kan du her i Danmark/EU ikke benytte dig af DET tilbud..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    gaming-king så tror jeg vist du ska fortælle både Komplett.dk & Zepto da de begger siger de kan tilbude dig det. ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af John Curran|
    ”Vi vil ikke være i stand til at tilbyde opgraderingsproduktet i Europa” udtalte John Curran, fra Microsoft UK




    Microsoft Windows 7 Home Premium Upgrade


    This item will be released on ***October 22, 2009*** Pre-order now!

  • Jeg HAR KØBT opgraderingerne.


    Ved ikke, hvordan man kan være så stædig, som nogen er her. Så nu kan det være ligemeget. Det er så rørende billigt (næsten 4.000 kr sparet), at det ikke kan gå helt galt.


    Tiden vil vise, om jeg kan installere de amerikanske licenser succesfuldt på mine XP-maskiner, eller skal sælge dem videre (i givet fald kan jeg jo håbe på lidt ekstra $ i kassen).


    Det finder jeg ud af i oktober.

  • er det forresten Retrail kopier eller OEM opgraderinger?..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • nej, XP kan kun opgraderes til 7 ved at formatere hele gøjemøget


    decideret upgrade i og med at man beholder sine filer kan kun gøres fra Vista der er lavet til samme arkitektur (32bit til 32bit, 64-bit til 64bit) og kører med samme sprog (Vista US > 7 US, vista DK > 7 DK)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • stædig ??? det da bare dig der fatter hat :crazyeyes:


    jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fortalt dig at du "IKKE" kan få win 7 upgrade til EU sprog

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    stædig ??? det da bare dig der fatter hat :crazyeyes:


    Husk den der ler sidst ler bedst - det finder vi ud af i oktober, der er tre outcomes:
    - det duer, og jeg har sparet kassen :clap:
    - det duer ikke, men jeg kan sælge med fortjeneste (ikke-forudbestilte licenser vil sælge for 99 USD) :cheers:
    - det duer ikke, og jeg brænder inde med for mange/alle X(



    :dance:

  • Der blev åbnet for pre-order af UK versionen idag, men ser ud til den allerede er udsolgt på Microsoft Store (wow!). Jeg nåede at bestille min Win 7 Pro udgave her imorges kl.6. Det tog en evighed at komme igennem hehe.


    Edit: Er vist ikke udsolgt endnu, dog er deres store website nede pga. for meget trafik. Det kan stadig nåes.

  • der er da et eller andet helt galt



    på microsoft skriver de - Windows 7 E "requires a clean install"


    på amazon skriver de - System Requirements Platform: Windows XP / Vista




    for så vidt jeg ved kan man ikke få upgreads i EU, og så kommer de også uden browser i EU