WINDOWS 7 BUILD

  • Hi


    nu har jeg jo fjernet det der evaluation copy watermark fra desktop, hvor ser man så hvilken build man har
    og kan man update fra build 7100 til 72xx via. windows update, eller skal man lave en clean install hver gang der kommer en ny build


    eller hvordan forgår det ?



    cheers

  • ved man kan nogle gange, men ikke alle mener jeg. Jeg formatere nu bare hver gang jeg har brug for nyere build men tit er der så få ændringer at det ik kan betale sig

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Bare skriv dette i startmenuen:
    winver


    og så tryk enter..
    Så kommer der en popup med info om Windows.


    Og det er ikke anbefalet at opgraderer til nyere builds..
    Det kan lave kuk i det hele..
    Bl.a. Daemon Tools og andet..
    Har selv prøvet det..


    Så installer en ny hver gang i stedet..
    Er også meget hurtigere..
    En clean install tager ca 15-20 minutter..
    En upgrade tager over 1 time.

  • Mener at man skal lave en clean install eller en opgradering for at få de nye builds. Jeg er lige skiftet fra 7100 til 7232 og kan ingen forskel se eller mærke. Med mindre du alligevel skal formatere, er der ingen grund til at skifte til en nyere build.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Der er ingen visuelle ændringer i nyere builds end RC1 7100..
    Resten er småændringer..
    Og windows update opdateringer så som Windows Defender..


    Så vent bare med at opdaterer, hvis du har RC1..

  • jeg ka fint mærke forskel på min comp, fra Build 7100 til 7201 når vi snakker engelsk min explorer.exe crasher ik så meget når jeg bruger ALT+TAB det sker rimelig sjælent hvor det førhen var sådan set konstant når jeg brugte ALT+TAB.

  • Ok. Godt at høre at de da retter nogle fejl.


    Jeg har ikke selv haft et crash på hverken 7100 eller 7260 som jeg bruger nu..


    Heller ikke på alle de builds i mellem..
    Geninstallerede næsten hver 2.-3. dag.. :)


    Nu bliver jeg dog på 7260 inden til den endelige RTM kommer..

  • ok man skal formatere for at få nye builds, men jeg kan ikke gøre det på 20min -> der skal jo også installes drivers og apps + twekes lidt


    et par gange har win 7 spurgt om det jeg installeret blev installeret ovenligt ?? lige efter install -> hvor skulle man vide det fra ?? og hvis jeg så installere noget andet lige efter siger/spørger den igen "inden" jeg har installeret -> lol -> men har vist sig at de 3 spil/apps virker fint


    men mangler stadigvæk en chipset driver (p35) til win 7, lan og audio driverene hentede den selv (win update)


    hvis win 7 er så intelligent så burte den vel også hente grafik driver selv :cheers:




    kan sq godt li`den der knap nede ved siden af tid/dato til at ryde skrivebordet eller gøre mapperne gennemsigtige




    :9xo


  • Microsoft's Driver til GFX de funker bare ik til gaming ordenligt, troede du havde lært noget fra XP og Vista dagene...


  • Det er build 7100 (RC1).

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    RTM skulle komme her den 13.


    Så vidt jeg kan se er de oppe på build 7268..


    Men der er nok så lidt ændringer tilbage at den nok
    bare bliver compiled som build 7300 aka. RTM..


    nemlig, mange siger bare at deres RC kode til virker til Build 7268, har ik selv undersøgt det endnu, bruger selv Build 7201 :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    nemlig, mange siger bare at deres RC kode til virker til Build 7268, har ik selv undersøgt det endnu, bruger selv Build 7201 :)


    Ifølge toms hardware ( http://www.tomshardware.com/ne…s-7-beta-rc-rtm,8172.html ) virker rc og beta keys ikke til 7264, så jeg tror heller ikke de virker til 7268, men en af dem er nok den endelige rtm


    Anyway, jeg synes nu ikke win 7 har drivere til alt. Jeg har et gammelt logitech webcam der ikke duer, og jeg har haft en del problemer med andre småting som ikke duer. Men alt i alt er win7 rc noget mere stabil end vista rtm eller xp sp3 for den sags skyld.


    Men der er nu stadig fejl. Her i går aftes hang mit system mens jeg var ved at kopiere nogle filer til min telefon (mp3). Selv efter have frakoblet telefonen kunne jeg ikke få systemet til at svare igen. Da jeg bad task manager kille explorer døde den også bare. Holdt knappen inde, og alt kører igen efter genstart. Så lige på det punkt er win7 ikke bedre end de gamle - crasher een disk hænger hele lortet.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.


  • har du lavet online search når den ik ka finde en driver?


    har jeg gjort med et unknown Webcam jeg har, den skriver "HP Basic Starter Camera" efter den søgte på nettet selv.

  • Ja men det hjalp ikke. Men der er heller ingen vista drivere til det, så jeg har bare byttet det ud med et andet webcam jeg havde liggende. Mange, men ikke alle, virker med en generic 'usb video' driver. Logitech er bare ikke så vaks. Anyway, det er ikke rigtig microsoft's fejl.
    Alt det essentielle virker uden man skal anstrænge sig. Hvis bare jeg ku få win 2000's søgefunktion istedet for det moderne vås.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Hvis du ikke ved hvor du henter 7268, finder du den ikke..
    Den eneste build der er officielt og "lovligt" udgivet af Microsoft er 7100..


    De andre builds er til test folkene hos Microsoft.. :)


    Men vent med at installer andet..
    RTM versionen kommer ud "lige om lidt"..