Windows 7 Eller org. XP

  • Hej TWEAK.


    Jeg har en 1gb Lenovo netbook med org. Windows XP på,
    jeg ved så ikke om jeg skal skifte til Windows 7 som jeg også har på min stationær
    jeg kender en som har windows 7 på sin stationær som har 1gb ram, og den kører fint,


    men spørgsmålet er jo så om jeg skal ominstallere den så den for Windows 7, eller om jeg skal beholde mit originale Windows XP som var med den..


    Hvad syntes i :roll:

  • Jeg har stemt for at du skal beholde XP, da jeg aldrig anbefaler Vista eller Win7 på en maskine med mindre end 3 GB RAM...


    Dt an godt være du kan klare dig med 1 GB det første stykke tid.... men så snart der begynder at komme flere og flere programmer på, så går det ned ad bakke mht. ydelse.


    Nu har jeg godt nok ikke resten af specs på laptoppen, men hvis du til og med har en langsom CPU (Core 1, AMD Turion x2 og ældre) samt et onboard eller gammelt GFX (Intel GMA osv), så kan det ikke betale sig at smide Win 7 på... også selvom det er en del hurtigere end Vista.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Jeg har stemt for at du skal beholde XP, da jeg aldrig anbefaler Vista eller Win7 på en maskine med mindre end 3 GB RAM...


    Dt an godt være du kan klare dig med 1 GB det første stykke tid.... men så snart der begynder at komme flere og flere programmer på, så går det ned ad bakke mht. ydelse.


    Nu har jeg godt nok ikke resten af specs på laptoppen, men hvis du til og med har en langsom CPU (Core 1, AMD Turion x2 og ældre) samt et onboard eller gammelt GFX (Intel GMA osv), så kan det ikke betale sig at smide Win 7 på... også selvom det er en del hurtigere end Vista.


    Enig... Prøvede Win 7 på min T43. Kørte faktisk fint, men haltede en del ift. XP, som så røg på igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Jeg har stemt for at du skal beholde XP, da jeg aldrig anbefaler Vista eller Win7 på en maskine med mindre end 3 GB RAM...


    Dt an godt være du kan klare dig med 1 GB det første stykke tid.... men så snart der begynder at komme flere og flere programmer på, så går det ned ad bakke mht. ydelse.


    Nu har jeg godt nok ikke resten af specs på laptoppen, men hvis du til og med har en langsom CPU (Core 1, AMD Turion x2 og ældre) samt et onboard eller gammelt GFX (Intel GMA osv), så kan det ikke betale sig at smide Win 7 på... også selvom det er en del hurtigere end Vista.





    Altså jeg har en Lenovo S10e med Intel Atom N270 (1.60 Ghz) 1gb ram, intel GMA 950 gfx-kort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Jeg har stemt for at du skal beholde XP, da jeg aldrig anbefaler Vista eller Win7 på en maskine med mindre end 3 GB RAM...


    Dt an godt være du kan klare dig med 1 GB det første stykke tid.... men så snart der begynder at komme flere og flere programmer på, så går det ned ad bakke mht. ydelse.


    Nu har jeg godt nok ikke resten af specs på laptoppen, men hvis du til og med har en langsom CPU (Core 1, AMD Turion x2 og ældre) samt et onboard eller gammelt GFX (Intel GMA osv), så kan det ikke betale sig at smide Win 7 på... også selvom det er en del hurtigere end Vista.


    Det var da en underlig ting at gøre. Hvorfor det?

  • så tager man bare windows 7 32bit, hvis man har under 4GB ram :clap:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Det var da en underlig ting at gøre. Hvorfor det?


    Helt enig med KTS...
    Det er helt klart mit ynglings OS hvis man skal vælge Windows..


    Har man under 3GB ram, skal man som hot_fifty siger bare holde sig til 32bit versionen..


    XP er gammeldags.. Kom nu videre i livet..
    Windows 7 er intet mindre end genialt!
    Det har så mange fede features i Windows 7.

  • jeg ville da os helt klart sige at du skal installere Win 7.


    jeg personligt elsker det. designet, så lidt den kræver af en pc, alle de små specs.


    så jeg holder med bubbi. WIN 7 er genialt

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6


  • 1gb ram er er lige i underkanten til vista og win 7 (32bit), bare på desktop suger de 700mb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    1gb ram er er lige i underkanten til vista og win 7 (32bit), bare på desktop suger de 700mb


    Det er til dels rigtigt. Dog kan win 7 frigive noget af hukommelse til andre processor, hvis der er brug for det. Så reelt har win 7 (og vista) ikke brug for 700mb ram usage.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    1gb ram er er lige i underkanten til vista og win 7 (32bit), bare på desktop suger de 700mb


    Slå til ting fra her og der så ryger ram forbruger hurtigt ned på den gode side af 500 mb :D


    Min tweakede vista business bruger kun 500 mb ram ved idle :))



  • du skulle hellere få dig en ssd hvis du vil rykke lidt på desktopet :)