Windows kan ikke finde program?!

  • Jeg har vildeste problem, jeg kan ikke starte nogle former for programmer, spil, paint, enda filerne i Kontrolpanel kan ikke åbnes, jeg klikker på en fil også siger den bare :


    Windows kan ikke finde 'C:\ProgrammetsSti' . Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen. Hvis du vil søge efter en fil skal du klikke på knappen Start og derefter klikke på Søg.


    Ville gerne vise nogle screenshots, men kan jo ikke åbne tegneprogrammet. Eneste jeg sådan lige hurtigt kan åbne er Internet Explorer og andre stier, men når det kommer til .exe'erne så gider den ikk! ;(;(;(


    Nogen der ved, hvad kan evt. kan gøre?

  • Lyder meget som virus.
    Og det lugter lidt af Format C: ;(

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by johnni
    kan du åbne EXE filerne inde i stifinder


    Hvor er det lige jeg finder stifinder henne?.. ved godt hvad er det men kan ikke finde det? :O




    Ja, syntes sq også det lugter lidt slemt af virus. Og ville med glæde tænde mit Norton Antivirus.. men.. ja.. X(

  • Quote

    Originally posted by |ToXiC|-EViL
    Lyder meget som virus.
    Og det lugter lidt af Format C: ;(


    ja.
    men jeg ville ikke sige det som det første.
    men er også bange for det :(


    EDIT:stifinder finder du sådan:højre klik på start og vælg stifinder eller højre klik på denne computer og vælg stifinder

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • Quote

    Originally posted by Noobie


    Nej, kan ikke åbne EXE filer med Stifinder... andre forslag? ;(


    ja
    forsøg med nogle online virus scaner.
    og hent nogle trojan scaner. trial er fint hvis de ikke finder noget så formatere din harddisk og instalere igen
    men hvis jeg ikke kunne åbne EXE i stifinder,så formaterede jeg med det samme

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • Nu forsøger jeg hos "Trend Mircro" som tilbyder gratis online virus scan. Men det lever da også efter standart scan at de også fjerner problemerne vis de finder noget ikk? :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Noobie
    Nu forsøger jeg hos "Trend Mircro" som tilbyder gratis online virus scan. Men det lever da også efter standart scan at de også fjerner problemerne vis de finder noget ikk? :boxed:


    jo

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by johnni


    jo


    Kunnne bare godt forestille mig, at den først scannede. Fandt nogle infected files, også skrev den : Vi fandt X antal infected filer, og køb nu vores Anti VIrus program til kun 60$. blah blah.. :T

  • Hejsa


    Har også selv haft det problem med at den ikke kunne finde iexplorer.exe. Jeg installerede derefter opera og computeren kørte som den skulle. Dog er det fejlinstallation fra windows cd'en så jeg blev nød til at få en ny cd og geninstallere windows. Dog lyder det lidt underilgt hvis den slet ikke ville åbne nogle exe programmer. Jeg vil mene at ad-aware ville hjælpe. Kender MANGE som har haft problemer med deres computer og efter et scan med ad-aware hvor den har fundet (ja gud ved hvor mange) "syge" og onde filer, så kørte computeren som smurt. På http://www.lavasoftusa.com/ under download kan du finde en masse mirrors til steder hvor du kan hente programmet. Programmet er gratis, og du kan updatere programmet helt gratis. Der er mange updateringer og jeg vil råde dig til at køre en scan hver dag og lige trykke på update-knappen for at se om der er kommet en ny. Jeg håber det var til lidt hjælp. Ellers håber jeg i allesammen får spist en hulens masse for det gør jeg! :)

  • Quote

    Originally posted by HeRo
    Hejsa


    Har også selv haft det problem med at den ikke kunne finde iexplorer.exe. Jeg installerede derefter opera og computeren kørte som den skulle. Dog er det fejlinstallation fra windows cd'en så jeg blev nød til at få en ny cd og geninstallere windows. Dog lyder det lidt underilgt hvis den slet ikke ville åbne nogle exe programmer. Jeg vil mene at ad-aware ville hjælpe. Kender MANGE som har haft problemer med deres computer og efter et scan med ad-aware hvor den har fundet (ja gud ved hvor mange) "syge" og onde filer, så kørte computeren som smurt. På http://www.lavasoftusa.com/ under download kan du finde en masse mirrors til steder hvor du kan hente programmet. Programmet er gratis, og du kan updatere programmet helt gratis. Der er mange updateringer og jeg vil råde dig til at køre en scan hver dag og lige trykke på update-knappen for at se om der er kommet en ny. Jeg håber det var til lidt hjælp. Ellers håber jeg i allesammen får spist en hulens masse for det gør jeg! :)


    Ikke for at være negativ, men det eneste jeg kan åbne ER Iexplorer og Musik ved at høreklikke og vælge "åbn med WmPLayer"... Og jeg har i forvejen Ad-Aware 6.0 Professional... [SIZE=3]MEN KAN JO IKKE ÅBNE DET![/SIZE]
    ;(;(;(



    Nogle der har andre forslag, er næsten villig til at gøre alt!.. (bortset fra "format C:)

  • Quote

    Originally posted by nas
    ka du boot fra win cd'en? hvis du ka så prøv at køre en gang repair...ka være hjælper :rolleyes:


    Min Xp Cd har det med, ikke at fatte den skal boote fra CD.. selvom jeg bruger de 6 WinXp Pro Bootdisks.. :rolleyes:

  • sorry Noobie :(
    men det der må blive en format c: :(


    og jeg håber den vil tage din win-xp cd.når der er formateret :rolleyes:


    sorry :(


    ps:prøv at skifte dit cd-rom drev med et andet

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().