Vil have windows tilbage!

  • Okay... Jeg starter lige for begyndelsen.. Først går mit windows ned, det vil ikke boote.. Så jeg installere Linux, da det lykkedes for mig at boote det via et usb-flashdrive..
    Men nu vil jeg altså gerne have mit windows tilbage! Hvordan gør jeg det? kan ikke få min computer til at boot på nogle af min windows installation diske (har prøvet min gamle win98 og min nye XP) Men ingen succes.. :s
    Kan man komme installation filerne ned på en usb og boot via den? Bare jeg kan komme igang med windows installationen. Har prøvet forskellige ting f.eks. den her guide: http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html der viser og fortæller hvordan man booter windows fra et usb-flashdrive, men hjalp/virker ikke :S
    Så håber meget på at der er hjælp at hente her! Tak på forhånd! :D


    P.S. ved godt at det med linux nok var en dårlig ide set i bakspejlet, men man lærer af sine fejl.. (;


    EDIT: Min computer er samlet privat(har selv samlet den, med assitance), så kan ikke få en recovery disk..

  • Hvad sker der hvis, du går ind i bios, sætter dit DVD drev til 1ste prioritet, harddisk til 2nd, saver, genstart med din XP dsk i vil den så heller ikke boote op ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Undskyld for det sene svar.. Men nej, intet sker.. :S Er ved at være godt irreteret på linux..!


    Der er ikke nogen der kender et program/en side der gør det muligt at boote fra en usb.. For så ville det vel være muligt at sætte instalationen igang, ikke? :O

  • Hejsa


    er du sikker på at det ikke er dit CD Drev som er def. ???

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64