1

fredag, 5. juni 2009, 11:12

Hej Tweakere, jeg har et problem med programmering. Har lavet et program i blueJ, og det kan sagtens compile der. Men når jeg prøver at kører Jar filen udenfor blueJ, så virker programmet ikke, hvad skal jeg gører?

Mvh. dirtyharry

ps. hvad er den nemmeste måde at kører en jar-fil?

3

fredag, 5. juni 2009, 12:09

Tjo, lidt, men jeg forstår stadig ikke hvorfor den ikke vil compile, er der forskellige javasprog? Altså jeg har lavet et program som fungerer i blueJ. Jeg har en main klasse, men ikke en main metode. Når jeg skriver: java -jar program.jar i cmden får jeg svaret: Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main.

Jeg har 3 spørgsmål, hvorfor virker mit java program i editoren men ikke andre steder? Skal alle metoder i main være static og hvad betyder det? Skal der stå [args] efter strings, og i givet fald hvorfor?

Ved godt jeg er noob i java, men det føles bare som et ubrugeligt programmeringssprog hvis ens programmer kun fungerer i blueJ.

4

fredag, 5. juni 2009, 13:36

Jeg kender ikke så meget til Java, men normalt skal man vel have en entry point i sin applikation?
Typisk en static main funktion.

5

fredag, 5. juni 2009, 15:02

du skal bruge sådan en her sikkert så:

public static void main(String [] args)
{

}

}

Det er her din App starter, du skal nok også kalde din konstruktør evt.: mgr m = new mgr;
ved ikke hvad dine klasser hedder

Noget med X :clap:

6

fredag, 5. juni 2009, 16:00

Her er et lille program som virker i blueJ men ikke i cmd'en. Programmet kan ikke køres hvis main er static, så derfor er den ikke det. Programmet er vedhæftet som jpeg fil, endelsen skal ændres til .jar.

Hvordan kan man få det til at virke?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.