Udskft af operativ system på bærbar

  • Hey derude..


    Sidder med en acer 8930 bærbar jeg købte for nogle måneder siden. Har overvejet at skifte vista ud med windows 7 istedet. Kender udemærket til det at skifte operativ system i en stationær com, men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved bærbar, ( Har jo ingen installations cd med fra acer)


    Håber i kan hjælpe mig,


    // Drizzes

  • Det burde ikke være noget problem..


    Windows 7 har rigtig mange drivere..
    Men ellers kan de helt sikkert hentes fra Acers hjemmeside..


    Hvis de ikke har Windows 7 drivere skal du bare bruge Vista driverne..

  • Det er også noget bøvlet noget når de gør det..
    Så er det sikkert installeret som en recovery del fx. på dit D drev..


    Jeg mener man kan lave en recovery DVD et sted i Vista, kan bare ikke huske hvor..


    Men tro mig, du bliver hurtigt glad for Windows 7.. :)


    Men undersøg hellere om du ikke har mulighed for at lave sådan en recovery DVD.. :)

  • Muligvis står din licensnøgle i bunden af computeren.. Sådan et lille blåt/grønt/lyserødt klistermærke


    Ud over muligheden med recovery på din harddisk, så plejer nogle producenter også at levere recovery på DVD.. Har aldrig brugt en, men går ud fra at den bare hældes i drevet og så følger man instrukserne på skærmen :))

  • Oki takker for svarene, havde kigget i acers erecovery management, Står bare det fylder 19 cd'er eller 3 dvd'er, at få en "sådan kaldt" vista dvd,.. Hvilket synes jeg er vildt at have liggende:D