1

fredag, 22. maj 2009, 23:32

Som sagt i overskriften har jeg lidt problemmer med at opsætte et netværk her hjemme, jeg har en trådløs router som jeg gerne vil have den skal videregive min stationærs internetforbindelse som er ved hjælp af et mobiltbredbåndsløsning.

Jeg ved dette kan lade sig gøre men det driller lidt er der nogen som kender lidt til det?

:crazyeyes:

2

lørdag, 23. maj 2009, 01:10

Gå ind i Egenskaber for netværkskortet -> Deling, og markér "Tillad andre computere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse."

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

3

lørdag, 23. maj 2009, 07:47

er ska´m gjort men de skal jo have forbindelse til min computer ved hjælp af min netgear trådløse router.

*Det hjælper ihvertfald ikk :crazyeyes:

4

lørdag, 23. maj 2009, 08:44

Du skal sætte gateway på de andre computere som IP'en på den der deler net ud.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

lørdag, 23. maj 2009, 08:48

Kan du give mig en lidt mer udspicificeret løsning du ved skridt for skridt :crazyeyes:

Synes snart jeg har prøvet alt er ved at blive sindsyg ;)

6

lørdag, 23. maj 2009, 11:51

Det er altså heller ik meget info du gi'r os at arbejde med :)

Hvordan har du forbundet dine computere?

Sæt en netledning fra din netcomp til en LAN port. Opsæt manuelt dine computeres netkort, så de har din routers ip-adresse som Default Gateway.

alternativt kan du slå DHCP-serveren fra i routeren, så den bare fungerer som accesspoint. Så skal du manuelt indstille IP adresser på alle maskinerne. Fx. netcomp har: IP: 10.0.0.1, Subnet: 255.255.255.0 og ingen default gateway.

De andre har så:

IP: 10.0.0.2 (3, 4, 5, osv), subnet: 255.255.255.0 og default gateway: 10.0.0.1.

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

7

lørdag, 23. maj 2009, 15:33

hehe oki jeg har sat dem således på min stationær som ses i mit tag forneden har ved hjælp af et mobilt bredbånd net adgang den har via lan blevet koblet til min trådløs router fra netgear mine andre computer skal få adgang til router ved hjælp af trådløs forbindelse

håber det sat lidt mer lys over det men prøver lige det du sagde før engang ;)

8

lørdag, 23. maj 2009, 20:16

Du skal som udgangspunkt slutte alt til dine LAN porte i routeren, derefter skal du på alle de computere der skal have net ind og vælge egenskaber på deres netforbindelse og her skal du sætte gateway adressen til IP-adressen (på xp gøres det under det punkt der hedder TP/IP) af den computer der skal dele nettet ud.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.