Windows 7 + div. spil, osv?

  • Hey.


    Jeg står overfor at sku købe en ny computer nu her. Jeg står tilbage med 2 valg, efter min mening:


    - Vista Basic 64-bit (for at ku udnytte de 6 RAM jeg får i min computer)


    - Windows 7, som så mange snakker om..


    Jeg mangler dog lige at vide lidt:


    1. Er Vista 64-bit efterhånden ved at være så opdateret at de fleste nyere spil / anden form for software, drivers, er kompatibelt med styresystemet?? Og kører det eller nogenlunde gnidningsfrit og uden at sluge alt for mange af computerens resourcer?


    2. Lidt det samme spørgsmål, bare om Windows 7.? Kan jeg spille de spil jeg gør på XP nu? (COD 4, WoW, Warcraft 3). Og bruge anden form for software som jeg plejer (Ventrilo, Photoshop, mv.) - findes der ordentlige drivers til GFX, Motherboard, etc?
    Kører systemet stabilt overall?

  • Jeg har kørt med 64-bit Vista i et år nu uden problemer. At der skulle være så meget bøvl med det er efterhånden en skrøne der stammer fra introduktionen af Vista, det er ikke tilfældet mere. Vista æder flere ressourcer end XP, det er ikke nogen hemmelighed, men med nutidens maskiner er det ikke noget problem.


    Windows 7 er som du nok ved kun nået til RC-stadiet, men generelt syntes jeg det gør det rigtigt godt. Jeg tester det på min AMD64 (4000+) med 2GB RAM, og det kører fornuftigt.


    Så hvis du kan leve med et eksperimental OS, og hvad dertil følger, indtil det bliver udgivet, så er det bare at kaste dig over Windows 7.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Jeg har kørt med 64-bit Vista i et år nu uden problemer. At der skulle være så meget bøvl med det er efterhånden en skrøne der stammer fra introduktionen af Vista, det er ikke tilfældet mere. Vista æder flere ressourcer end XP, det er ikke nogen hemmelighed, men med nutidens maskiner er det ikke noget problem.


    Windows 7 er som du nok ved kun nået til RC-stadiet, men generelt syntes jeg det gør det rigtigt godt. Jeg tester det på min AMD64 (4000+) med 2GB RAM, og det kører fornuftigt.


    Så hvis du kan leve med et eksperimental OS, og hvad dertil følger, indtil det bliver udgivet, så er det bare at kaste dig over Windows 7.


    Hvis Windows 7 kører nogenlunde, og jeg kan game lidt WoW / COD4, af og til, og egentlig bare gøre hva jeg plejer, så sparer jeg gerne de 800,- jeg sku give for Vista.


    Er der noget officielt bud på, eller bare et lille hint, om en release dato på det "færdige" Windows 7 ?

  • lige et hint.. hvis du installere Windows 7 RC.. så skal du senest i april 2010 formatere computeren.. heh.. der begynder den nemlig at "gå i stykker" om man vil..


    hvis du vælger Vista.. så tag Home Premium i stedet for Basic.. den sutter altså..


    og de koster sq det samme..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    lige et hint.. hvis du installere Windows 7 RC.. så skal du senest i april 2010 formatere computeren.. heh.. der begynder den nemlig at "gå i stykker" om man vil..


    hvis du vælger Vista.. så tag Home Premium i stedet for Basic.. den sutter altså..


    og de koster sq det samme..


    Hvis man ik har formateret til april 2010 har man et problem :boxed:


    Ej men det bekymre jeg mig nu ik om.


    Win 7 FTW!

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou


    Hvis Windows 7 kører nogenlunde, og jeg kan game lidt WoW / COD4, af og til, og egentlig bare gøre hva jeg plejer, så sparer jeg gerne de 800,- jeg sku give for Vista.


    Er der noget officielt bud på, eller bare et lille hint, om en release dato på det "færdige" Windows 7 ?


    Windows 7 skulle komme omkring December 09 - Januar 10 hva jeg har hørt.


    ja du ka da godt game WoW gør jeg selv i min Windows 7 x86 og CoDWaW du ska blot installer DX9 el. det skulle jeg før CoDWaW vil virke...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    Windows 7 skulle komme omkring December 09 - Januar 10 hva jeg har hørt.


    ja du ka da godt game WoW gør jeg selv i min Windows 7 x86 og CoDWaW du ska blot installer DX9 el. det skulle jeg før CoDWaW vil virke...


    Kan jeg have både DX9 og 11 installeret på samme tid, uden det fucker up? For DX11 er vel det ideelle at have, med mindre DX9 er det der skal til for at få det specifikke spil til at virke?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou


    Kan jeg have både DX9 og 11 installeret på samme tid, uden det fucker up? For DX11 er vel det ideelle at have, med mindre DX9 er det der skal til for at få det specifikke spil til at virke?


    jeg har ingen problemer med at game, tror bare det er et påfund at CoDWaW mangler en dx9 dll fil eller noget for at vil køre vil jeg tror, men ved det ik, har ihvertifald intet problem heller ik da jeg installede DX9

  • Jeg har med min nye computer, installeret Windows 7, jeg har ikke haft problemer med at køre nye som gamle spil på den, da du jo bare gør den kombatible med det styresystem som det virker det..


    Og angående fejl mm. i windows 7, har jeg endnu ikke oplevet noget.. Ret så herligt af en Beta version :)


    Jeg har derfor valgt lige pt. at spare de penge på Vista, og installere Windows 7 RC, og vente til den endelige version udkommer, og køber den så derfra :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Må lige spøger. Har nogen af jer haft problemer med la i windows 7? kan i nemt finde hinanden?


    formåder du mener Lan :)


    nej har fint kunne finde min bærbar som kører XP, uden problemer bare \\computer-navn også vupti :)


    og lige omvendt også :)

  • Nogle gange når jeg spiller Cod4 så oplever jeg at Punkbuster kicker mig fra serveren. Dette er pga punkbuster ikke understøtter Beta operativsystemer.


    Nogle gange sker det par gange om dagen men andre gange kan der godt gå flere dage imellem at det sker.

  • Hvordan udnytter Windows 7 ens computerkraft?


    Kan man køre med samme grafiske indstillinger i et spil, og stadig have samme (eller måske bedre) FPS, etc, som hvis man kørte spillet på XP eller Vista?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou
    Hvordan udnytter Windows 7 ens computerkraft?


    Kan man køre med samme grafiske indstillinger i et spil, og stadig have samme (eller måske bedre) FPS, etc, som hvis man kørte spillet på XP eller Vista?


    Har forsøgt mig med


    Hellgate: London og Oblivion, med det hele skruet op i Windows 7.. og kørte det smerte frit med 60 FPS i følge Fraps :)