Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

kasper1233

Gæst

1

mandag, 18. maj 2009, 17:12

Downloadede nvidias driver 185.85 tidligere i dag og lige siden har jeg fået fejlen med "Nvddmkm", hvor skærmen går i sort og kommer igen. Har søgt en hel del på diverse forums men har ikke kunne finde noget konkret svar om hvordan man løser det.

Nogen der kender problemet?

kasper1233

Gæst

2

mandag, 18. maj 2009, 20:06

Slet ingen der har oplevet det og fik det fixed?

3

mandag, 18. maj 2009, 20:18

Kører selv med den på Vista x86 uden problemer!

pLife->nerd++;
Prøv da Motocross: link

kasper1233

Gæst

4

mandag, 18. maj 2009, 20:31

Tak KasperB, men det var ikke lige det svar jeg skulle bruge :(

kasper1233

Gæst

5

mandag, 18. maj 2009, 20:33

Dobbelt post

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kasper1233" (18.05.2009, 20:34)

6

mandag, 18. maj 2009, 22:02

Jeg har nu oplevet under en Vantage test.

Her er lidt information:
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmarkvantage/support/:

Q: The benchmark tests seem to run really slow and then the benchmark quits and I get a notification that says "Display driver stopped responding, but has successfully recovered." What does this mean and how can it be corrected?
A: This message indicates that a "Timeout Detection and Recovery, (TDR)" has occurred during the benchmark run. The TDR is a feature of Windows Vista which helps to recover the system in case of possible display driver related problems are being detected. Depending on the system configuration and selected benchmark settings, the tests may run at such a slow frame rate that the operating system suspects that the display driver may have encountered problems and performs a driver reset. TDR's are more likely to occur with the High and Extreme presets and can occur with other presets and certain features tests as well, depending on your system configuration and selected benchmark settings. You can try to enable the "Flush on Low FPS" option in the benchmark settings, and try again. Microsoft has posted information on TDR and how to disable it, but it is not something we can recommend unless you are 100% sure what you are doing. The tutorial can be found here: http://www.microsoft.com/whdc/device/dis…dm_timeout.mspx

pLife->nerd++;

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "KasperB" (19.05.2009, 08:17)

kasper1233

Gæst

7

mandag, 18. maj 2009, 22:14

Så hvis jeg disabler TDR, vil den så holde op med det? Altså jeg har aldrig oplevet problemer med kortet før, så kan ikke se nogen grund til at det skulle brænde ned. Skal have et nyt grafikkort anyway da jeg ikke gider have et lille 9600gt :D

Dit link til futuremark virker ikke.

Den tutorial til at slå TDR fra kan jeg ikke lige få øje på. Nu skimtede jeg det kun lige igennem, men kunne ikke se andet end info. Et hint ville være nice

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kasper1233" (18.05.2009, 22:18)

8

tirsdag, 19. maj 2009, 03:38

husker du at slette den gamle driver først....kør driver cleaner pro og fjern alle gfx driver...der kan ofte sidde rester af de gamle tilbage, der kan lave rav i den.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

9

tirsdag, 19. maj 2009, 08:19

Jeg har selv prøvet at ændre lidt på de registry nøgler. Det hjalp ikke noget, Futuremark programmet hænger allerede i første test.

pLife->nerd++;

kasper1233

Gæst

10

tirsdag, 19. maj 2009, 14:08

Citeret

husker du at slette den gamle driver først....kør driver cleaner pro og fjern alle gfx driver...der kan ofte sidde rester af de gamle tilbage, der kan lave rav i den.

Har brugt driver sweeper. Lykkedes 1 gang at få den gennemført.. Resten af gangene kom den med en fejl "004FE489". Men jeg vil mene jeg har fået fjernet alle gamle driver rester.

Normalt plejer jeg heller ikke at fjerne drivers. Jeg plejer bare at installere de nye, har aldrig givet problemer.

kasper1233

Gæst

11

tirsdag, 19. maj 2009, 15:31

Har nu fundet frem til at jeg kan slå TDR fra. Men hvordan aner jeg ikke.

Fandt det her:

radical solution:
just stop TDR-detection and you should not have any resets of your graphics subsystem anymore
start 'regedit' from command-line
go to:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Con trol\GraphicsDrivers
rightclick 'new' .. dword .. enter name: "TdrLevel" ..doubleklick.. enter value: "TdrLevelOff"

alternative:
increase TDR-Timeout-value to 5 seconds(max possible) from hidden defaultvalue 2sec
start 'regedit'
rightclick 'new' .. dword .. enter name: "TdrDelay" ..doubleklick.. enter hex-value: "00000005"

Nogen der kan hjælpe med lidt oversættelse af det her? Regedit= register edit?

12

tirsdag, 19. maj 2009, 17:59

Du skal oprette nøgler i registreringsdatabasen i stien:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Con trol\GraphicsDrivers

Jeg prøvede det selv, og det fik bare Vantage til at hænge og senere fryse hele maskinen.

pLife->nerd++;

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "KasperB" (19.05.2009, 18:00)

kasper1233

Gæst

13

tirsdag, 19. maj 2009, 19:44

Vil give det et forsøg. Kan du beskrive hvordan man gør?

14

tirsdag, 19. maj 2009, 20:33

Det står lige her:

start 'regedit'
rightclick 'new' .. dword .. enter name: "TdrDelay" ..doubleklick.. enter hex-value: "00000005"

I start menuen, vælg Run (Kør) og skriv regedit; tryk derefter Enter.
Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers

Højreklik derefter i feltet til højre og opret en ny nøgle af typen DWORD
Navn skal være TdrDelay og værdien skal være 5 (hex)

pLife->nerd++;

kasper1233

Gæst

15

tirsdag, 19. maj 2009, 20:42

Jeg ville have valgt go to:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Con trol\GraphicsDrivers
rightclick 'new' .. dword .. enter name: "TdrLevel" ..doubleklick.. enter value: "TdrLevelOff"

Men jeg kan ikke skrive TdrLevelOff, den vil ikke skrive nogle bestemte bogstaver

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "kasper1233" (19.05.2009, 20:59)

16

fredag, 22. maj 2009, 22:25

Jeg har fået løst mit problem.

Det var noget så simpelt som et varmeproblem.

Jeg skilte køleren ad og smed ny pasta på GPUen, derefter kørte Vantage testen uden problemer.
Det kan være samme problem du har.

Brug nVidia System Tools til at overvåge GPU
http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.02.html

Mit kort når 69 grader celcius

pLife->nerd++;

17

fredag, 22. maj 2009, 23:43

Jeg har været nød til at bruge RivaTuner for at sætte blæseren til statisk 100%...eller crasher kortet med 185.85 drivere.... det gjorde det ikke med 182.50 drivere. Det er dog stadig varmen der er problemet.

pLife->nerd++;

18

søndag, 24. maj 2009, 09:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperB
Jeg har været nød til at bruge RivaTuner for at sætte blæseren til statisk 100%...eller crasher kortet med 185.85 drivere.... det gjorde det ikke med 182.50 drivere. Det er dog stadig varmen der er problemet.
Tror du ikke det har noget at gøre med at blæserstyringen ikke dur ordenligt 185.85?
lyder da mystisk!!

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

19

søndag, 24. maj 2009, 11:05

Jo det kan være, jeg har oprettet en sag hos XFX, så må vi se hvad de svarer tilbage på mine observationer

pLife->nerd++;

20

søndag, 24. maj 2009, 11:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperB
Tror du ikke det har noget at gøre med at blæserstyringen ikke dur ordenligt 185.85?
lyder da mystisk!!

Al blæserstyring blev tabt hos mig da jeg installerede 185.85.
Blev nødt til at tvinge rivatuner til at genkende driveren og så lave en ny blæserstyring.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.