Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 18. maj 2009, 16:20

Hej Gutter

Tænkte på som der er nogen der vil dele deres erfaringer eller linke til lister e.lign. Over hvilken gratis firewall der er bedst ?

Tænker på programmer som Zonealarm og comodo osv.

Hvilken bruger du og kan du anbefale den ?

På forhånd tak.

//Pollux

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

2

mandag, 18. maj 2009, 16:53

Zonealarm imo.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

3

mandag, 18. maj 2009, 17:34

hvad er det galt med Windows Firewall 8o :)) :T

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

4

mandag, 18. maj 2009, 18:24

Comodo Firewall er også ganske effektiv!
Bruger selv Windows firewall på mine maskiner

pLife->nerd++;
Prøv da Motocross: link

5

mandag, 18. maj 2009, 18:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperB
Comodo Firewall er også ganske effektiv!
Bruger selv Windows firewall på mine maskiner

Bruger også selv bare Windows Firewall og så den der er i min router. Fungerer ganske upåklageligt.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

6

mandag, 18. maj 2009, 19:23

Du skulle måske definere hvad det er du vil opnå med en Firewall. Kan være du ikke ved Windows egen eller den i router er nok? - med mindre du er paranoid, har misforstået værdien af "andre" firewalls eller bare kan lide at lege med den her type programmer. Eller det ved du godt men har alligevel behov for at blokere visse programmer fra at sende.

Prøv at checke det her forum http://www.wilderssecurity.com/forumdisplay.php?f=31 taler ikke om andet end firewalls. Da de færeste er så stabile som notepad er det nok værd at søge for "issues" eller direkte advarsler, måske ift. andre sikkerhedsprogrammer du kan have kørende. Test forsigtigt og rigtigt, kan tage tid at indstille korrekt.

7

mandag, 18. maj 2009, 21:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Zonealarm imo.

Hmm stoppede de ikke udviklingen af deres gratis firewall for et par år siden??

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

8

mandag, 18. maj 2009, 22:41

Jeg synes ofte man løber ind i kritik af Windows Firewall - ofte ubegrundet og baseret på rygter.

Der findes dog alligevel en del, bl.a.

http://www.pcworld.com/businesscenter/ar…d_security.html

Comodo og Online Armor har jeg set anbefalet på antivirus-sites.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Krs" (18.05.2009, 22:42)

9

mandag, 18. maj 2009, 22:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af gaming-king

+1

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

10

tirsdag, 19. maj 2009, 00:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Krs
Jeg synes ofte man løber ind i kritik af Windows Firewall - ofte ubegrundet og baseret på rygter.

Der findes dog alligevel en del, bl.a.

http://www.pcworld.com/businesscenter/ar…d_security.html

Comodo og Online Armor har jeg set anbefalet på antivirus-sites.

Det er fordi test/skræmme-scenariet intet har med virkeligheden at gøre og Windows Firewall fokuserer på den. Der er tests der giver Windows firewall (eller router) minimums karakter af samme grund. En gang købt og betalt arbejde eller paranoid tilgang til pc/internet.

Den dag i dag kan du sagtens finde "sikkerhedsguider" der kraftigt anbefaler bedre firewalls. Nemt at sælge fordi behovet virker oplagt, men med mindre der er grundlag for interessen, som det jeg nævnte før, har det kun lidt med reel sikkerhed at gøre. Udgangspunktet er som regel at brugere fatter nul og klikker på alt der bevæger sig, infektion følger næsten med det at installere Windows/gå på nettet. Dem der skriver sikkerhedsguide har ofte den tilgang. Og så er det jo godt at få at vide hvor mange trojaner der ringer hjem, hvis ellers ikke firewall er sat ud af drift - af infektionen eller endda brugeren selv! Fattes der nul af pc/installationer/trusler er chancen for at avanceret firewall er super lig nul (lige som UAC, man klikker bare...) En del af dem kræver sin bruger. Er alt galt og går alt galt, er det muligt et vist behov så er til stede, må være bedre end ingenting, men også helt sikkert det ikke er nogen løsning. Er lidt som at hive i nødbremsen alt for sent.

Vistas firewall er outbound, men de droppede vist at aktivere den del pga. brugertests der viste at verden ikke er klar til den slags endnu. UAC igen. Klogt for ellers havde Vista fået endnu flere tæsk. Men jeg fatter heller ikke tankegangen bag "behovet". Men vær sikker på der er dem, der ikke vil gå online uden "bedre" firewall. Eller en låst Firefox der ikke gemmer cookies, ikke kan bruge javascript.

Har dog før i tiden haft ægte behov, et par crackede programmer skulle helst ikke kommunikere alt for meget :D Bortset fra det, skal ikke undervurderes, så er det stort set pjat for privatbrugere, men som sagt argumentationen er nem at sælge = penge i skidtet og så kører det derudad med tests og de rigtige meninger.

11

tirsdag, 19. maj 2009, 03:36

Citeret

den er langsom og checker kun data den ene vej.....og bruger en hel del ressourcer.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

tirsdag, 19. maj 2009, 11:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Citeret

den er langsom og checker kun data den ene vej.....og bruger en hel del ressourcer.

tja.. tænker du på i Vista.. for det er løgn.. den virker begge veje, Microsofts ingeniører har bare været dumme, og glemt at slå den til, efter de var færdige med arbejdet.. gå ned i "Start" og søg på "Firewall".. så kommer der 2, den almindelige firewall, og en med udvidet/avancerede indstillinger.. gå der ind, så kan du selv slå den til, så den kan sagtens klare udgående data..

og det med ressourcekrævende.. det ved jeg nu ikk.. har ikk set det helt store forbrug fra dens side af..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

13

tirsdag, 19. maj 2009, 11:47

Brug hellere hardware som firewall... evt din router... sammen med windows firewall.. så virker det fint

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (19.05.2009, 12:25)

14

tirsdag, 19. maj 2009, 16:45

En af de gode grunde til at droppe de såkaldt "bedre" firewalls er at den i Windows er usynlig, i hastighed og resourceforbrug - plus idiotsikker og stort set uden krav til vedligeholdelse. Det er derfor mange har en firewall uden at vide det. Andre firewalls burde egentlig heller ikke betyde så meget.

Firewall i dag kan indeholde meget andet der intet har at gøre med at checke adgang til internet. Tag Online Armor f.eks. http://www.tallemu.com/free-firewall-pro…n-software.html mere system control, lidt anti-xxxx Alle features i en "firewall" behøver ikke være indbildte :D

15

tirsdag, 19. maj 2009, 17:04

Jeg holder mig nu også bare til Windows. Sidder i øvrigt bag router og gider ikke bruge mere energi på dét.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.