Lukker I antivirus ned, når I spiller?

  • Jeg overvejer, om antivirusprogrammet (i mit tilfælde Bullguard Internet Security 8.5) skal lukkes ned, når jeg vil spille for at øge perfomance. I givet fald skal jeg vel også cutte netværksadgangen. Hvad gør I?

  • Bruger ikke antivirus eller firewall, så det kommer helt af sig selv :)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Vil egentlig også helst undgå, men jeg oplever en gang imellem spilproblemer, når Bullguard kører, som jeg ikke oplever, når jeg har slået det fra.


    Derudover må det da nødvendigvis forrige perfomance, at der kører antivirus i baggrunden, der evt. starter filtjek, opdatering eller lign.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krs
    Vil egentlig også helst undgå, men jeg oplever en gang imellem spilproblemer, når Bullguard kører, som jeg ikke oplever, når jeg har slået det fra.


    Derudover må det da nødvendigvis forrige perfomance, at der kører antivirus i baggrunden, der evt. starter filtjek, opdatering eller lign.


    nu er Bullguard så heller ik en af dem som er den bedste antivirus el. bruger mindst resources :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    nu er Bullguard så heller ik en af dem som er den bedste antivirus el. bruger mindst resources :$



    Hehe - muligvis ikke. Men selv hvis jeg kørte med andet antivirus, ville jeg overveje at lukke det ned, for at undgå performancetab.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krs



    Hehe - muligvis ikke. Men selv hvis jeg kørte med andet antivirus, ville jeg overveje at lukke det ned, for at undgå performancetab.


    nu har du Core i7 som står i dit Signature og jeg har kun Core 2 Duo, så tror vist det var mig som skulle mærke noget istedet for dig, ellers har du en meget langsom hdd el. noget da.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krs



    Hehe - muligvis ikke. Men selv hvis jeg kørte med andet antivirus, ville jeg overveje at lukke det ned, for at undgå performancetab.


    Det giver jo ingen mening for hvis du havde et godt AV som var sat ordenligt op, så ville det være ligegyldigt om AV´en var lukket ned eller ej. Medmindre der er tale om et system der i forvejen er presset til sit yderste bare ved at trække windows :))

  • Synes det er mærkeligt man bruger tid og ikke mindst penge på en super stærk computer, og så sidder man og nørkler over om den nu kan klare at køre AV i baggrunden.


    :pokey:

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Synes det er mærkeligt man bruger tid og ikke mindst penge på en super stærk computer, og så sidder man og nørkler over om den nu kan klare at køre AV i baggrunden.


    :pokey:



    Jajaja - I har givetvis ret mht. at det ikke betyder det store :) Og normalt har jeg da heller ikke udfordringer med at Sidepanel, messenger, AV m.m.m., når jeg spiller.


    Det ændrer bare ikke ved, at jeg bilder mig ind, at der godt kunne være lidt mere go i eksempelvis Crysis, når jeg kører med alle indstillinger i top. Og i den sammenhæng må det da have en betydning (om ikke andet en marginal betydning), at AV kører rundt nede bagved.


    Måske nogen har gode erfaringer med, at netforbindelsen automatisk cuttes og antivirus lukkes, når spilikonet dobbelklikkes?

  • køre du over 1680x1050?


    hvis ik så tror jeg ik du blir mere lagfri uden antivirus, msn og andre små ting køre.


    jeg køre da Crysis Natural Mod i 1680x1050 med alt på Ultra high, med både antivirus, msn, µTorrent og mIRC kørende i baggrunden og jeg synes ik jeg ka finde det store lag under action ka godt ske min fps blir bedre, men alså hva jeg ik ka se, brokker jeg mig ik over

  • Hmm jeg disabler sgu aldrig min NOD32... Den passer fint sig selv i baggrunden, lægger faktisk ikke mærke til at den er der, andet end når den opdaterer eller finder noget snavs...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • jeg kan ikke mærke forskel på om avast køre eller om det ikke køre

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Jeg bruger F-secure og det er altid slået til, både antivirus og firewall. Spillene har fået lov til at passere gennem firewall, og jeg kan ikke mærke nogen forskel på om det er slået til, eller ikke, så derfor er det altid slået til ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Godtgodtgodt...jeg har forstået. INGEN har overvejet at lukke AV m.v. for at optimere perfomance. Jeg går bort fra ideen. Det var en latterlig tanke ;) Men tak for de mange svar!




    Min oprindelige bagtanke var i øvrigt, at det måtte være skidt, hvis et baggrundsprogram startede diskfragmentering, virustjek eller lignende. Det er siden da gået op for mig, at de pågældende baggrundsprogrammer netop er sat op til at holde sig i baggrunden, når computeren i øvrigt arbejder på højtryk.



    Endnu en gang - tak for tilbagemeldingerne.