Program til overclock af grafikkort?

  • Regner med at voltmode mine HD4850 grafikkort i håb om at kunne komme højere op på core speed men men..


    Normalt bruger jeg jo rivatuner hvilket imo også er det bedste program men af en eller anden mærkelig grund så for jeg konstant en device lost fejl om det så er standard hastighed begge grafikkort køre.


    Det er skide træls for at sige det mildt og der er mange andre der har samme problemer.


    Så derfor søger jeg nogle programmer der kan overclocker begge grafikkort over de 700 mhz core der er maks for catalyst.


    Programmer jeg har prøvet.



    ATITray Tool


    ATITool

  • Jeg ville prøve Rivatuner, det plejer at være det allerbedste til OC af grafikkort hvis man vil gå lidt i dybden med dine settings, du kan modificere driveren til kortet med egne settings til fan´s osv.


    Men til Nvidia kort af nyere dato (mener det er 6 series og frem til 200 series) er jeg brændt varm på EVGA Precision, super cool program med mulighed for 10 profiler og så er OSD featuren super cool, viser både clock speeds, temps (både PCB og GPU), og FPS ingame.


    Kan findes HER

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Problemet med rivatuner er bare at v2.24 ikke arbejder så satans godt sammen med bla 3dmark06.


    Om man så køre med de std settings 625 mhz core 993 mhz ram så vil den melde device lost error et stykke henne i testen :crazyeyes:


    Synes godt nok jeg har prøvet alt men lige lidt hjælper det.



    Køre desuden med ATI kort ;)
    Så det evga noget der kommer ikke til at virke her ved mig


  • tør jeg ik sige, men det er kun Preview 1 alså ik fyldt udviklet endnu så vil ik høre noget om hvis det ik funker el. der står mærkelig ting, så er du advaret Rasmus_yamaha :P