Bøvl med vista x64 efter opstart

  • Ja, som overskriften siger, har jeg pt. et stort stort problem med mit vista 64-bit. Når jeg logger ind, går skærmen i sort og først efter 5-6 minutter viser desktop sig. Problemet derefter er så at jeg får en masse DLL og driverfejl og alle mine ikoner + startmenu/bar er væk.
    Jeg har prøvet masser af ting nu, men intet virker, så håber folk kan hjælpe en lost mand?


    Tak på forhånd.

  • Det lyder som det perfekte tidspunkt at prøve Windows 7..


    Det kan hentes gratis og selvfølgelig lovligt her:
    http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx


    Det er en RC1 version, som er en af de sidste test versioner inden den endelige udgave udkommer.


    Windows 7 køre efter min vurdering rigtigt godt, og har efter min mening alt hvad Vista burde have haft fra starten..


    Så tag skridtet som så mange af os andre og hop med over på Windows 7.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mojo
    Tjah, har så bare en masse vigtige dokumenter, som jeg gerne vil have med over, men kan ikke rigtig åbne nogen programmer :(


    hent f.eks en Ubuntu Live DVD fra ubuntu.com - den kan du boote op på og hente de ting ud fra dit drev du skal og enten brænde dem ud på en DVD eller overføre dem til en USB nøgle.


    Den Vista lyder som om den har det lidt skidt, så istedet for at fejlsøge i alt for mange timer, så er det det nemmeste at lave en reinstall.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Der er også et program der hedder CIA commander som ikke fylder så meget som du smider over på en disk og booter fra den. Derefter kan du kopiere alt det du gerne vil fra harddisken over på en ekstern enhed ;)


    Men ellers er ubuntu også et fint valg.

  • Okay, det lyder rimelig lige til, tak for hjælpen og ja så skal win7 prøves efter det møgvista failede. Men må ned og køber nogle skiver imorgen og så fikse det hele.
    Endnu engang tak for hjælpen :)