WinRar Packed data CRC failed

  • Hey!
    Så er den gal igen, har nu fundet ud af jeg ikke er den eneste med dette problem, efter en lille søgning på Google.
    Og der er løsninger, som bare ikke fjerner problemet.


    Problem: Når jeg har rippet en film og skal "store" den i Winrar er der ingen probs, når jeg så vil pakke min Iso fil ud igen, sker der ting og sager, den finder ca 5-6 af disse rar pakkker og skriver "Packed data CRC failed in RumorHassIt.rar4" The file is corrupt.
    Jeg har læst følende løsninger vil virke:


    -Winrar sættes til at "keep broken files" Som vil resultere i at den stadig finder disse pakker den ikke kan pakke ud, men gør det så alligevel. Dette virker og Iso filen bliver pakket ud og fylder nøjagtig det samme som den jeg pakkede, og virker fint uden mangler i film!?


    -Da jeg gerne helt vil fjerne dette problem ved mine film.
    Læste jeg at det muligvis var min Bios der skulle have en opdatering, men flere afslog denne løsning, da det hurtig kunne lave ballade.


    Google Links til andre med samme probs: (Som tit har fået fucked svar, da folk ikke kender til dette problem.)


    - http://www.moviecodec.com/topics/2444p1....


    - http://help.wugnet.com/winrar/Error-Mess...


    - http://www.thinkdigit.com/forum/showthre...


    Deres problem er bare at de henter denne fil fra en warez side, så alle siger bare de skal downloade filen fra en anden source. Det er ikke problemet§!
    Håber der er en der kan finde en god løsning på dette problem, jeg har også tænkt lidt at det var mit Vista 64 bit, der er mærkeligt.

  • *host* måske ikke helt inden for vores regler, men well problemet er nu ok :)


    CRC fejl er typisk en af nedenstående ting


    [list=1]
    [*]Disk fejl - CRC fejl kan opstå på disken der gemmes på, kør scandisk og se hvad den finder.
    [*]Ram fejl - kan være OC'et ram der nu fejler eller at de er defekte, prøv test med MEMtest
    [*]Data fejl i overførsel - hvis filerne har været lagt over på andet medie/pc
    [/list=1]

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Nej, det har jeg ikke gjort endnu, købte en E8500, men nej ikke endnu!
    Jeg har lige smækket 4 gb ram i for 1 uge siden, det kunne selvfølgelig være problemet. Nej har ikke kørt en test med memtest86, jeg prøvede MEMtest som dkwolf skrev, men den kunne kun tjekke 2 gb af gangen..

  • Kører den idag, Det er simpelthen alle rar pakker den fucker op i nu, også hvis man f.eks kører sfv så er det hele tiden forskellige rar parts. den laver fejl i, så det må sku da næsten være fejl i ram-pakning.
    var igang med at formatere min nye 1 tb eksterne hdd til NTFS igår, og det tog ca. 12 timer, så har lige lagt img filen ned på en cd, så booter den her om 10 min. Skriver senere i aften efter fodbold kamp.

  • Kan anbefale dig at lave en håndfuld PAR2 filer når du skal pakke store filer ned, de kan bruges til at genoprette beskadigede filer.


    Typisk kan 100 MB par2 filer genoprette 3-4 GB.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • @ sHOIKAW Shh.. Det skal vi ikke blande ind i mit problem!


    Jeg kørte Memtest86+ ver. 2.11 der lavede 10 pass @ 10 timer uden nogle fejl. Så Desværre er de 8 gb Ram udelukket :(..


    @ Malk: Jamen der er jo som sådan ikke nogen fejl i filen, det er selve pakningen af denne fil, den fucker op og skriver Packed data CRC failed .rar4 og .rar17 og måske .rar45.
    Forkert! pakningen går fint, men når jeg vil unrar denne Iso, skriver den at nogle af dem er corrupted.


    Hksfv kan som sådan godt godkende disse pakker, indtil man prøver at pakke dem ud og den laver disse fejl, og bagefter hvis du tjekker om de er iorden finder den disse med "fejl".

  • Da jeg tog de nye 2x2 gb xms2 ram blokke ud, kunne den pakke ordentligt igen??
    Tænker nu lidt at det er ver. på disse ram den ikke kan mixe? de 2 jeg hele tiden har haft i er ver. 3.1 og de nye er ver. 4.1 eller er jeg het galt på den??
    Har også prøvet at bytte dem om på DIMM A & B..